A szerzői jogok és szabadalmak ma már az Egyesült Államok legfontosabb kiviteli cikkévé váltak, megelőzik a gépkocsit és a számítógépet is. A kreatív gazdaság bevételei 2000-ben 2200 milliárd dollárt tettek ki, és évente öt százalékkal növekednek.
Howkins szerint 15 kulcsszakma létezik, mely a kreativitás által felszabadított erőket gazdasági haszonná képes alakítani. Ide sorolja a művészeti ágakon kívül a médiát, a reklámot, a szoftvereket és játékokat, valamint a kutatás-fejlesztést. Az ezekből származó szerzői jogok és szabadalmak révén a kreativitás a 21. század uralkodó gazdasági formájává válhat, írja a Világgazdaság a könyv alapján.
(Menedzsment Fórum)
Növekvőben a kreatív gazdaság
A 21. században a kreativitás válik a gazdaságok fő hajtóerejévé, állapítja meg John Howkins Az alkotás gazdagít című könyvében, melyet a Világgazdaság mutat be.