2p

Az autóalkatrészek kereskedelméről folytatott vitában most a látható elemek pótlása körül éleződtek ki az érdekellentétek, írja a Világgazdaság.

Az autóalkatrészek kereskedelméről folytatott vitában most a látható elemek pótlása körül éleződtek ki az érdekellentétek, írja a Világgazdaság.

A karosszérialemezek, üvegek, lámpák, lökhárítók és egyebek ipariminta-oltalommal való védelme komoly nyereség- és árbevételi forrás az autógyárak számára, ezzel szemben a fogyasztóknak és a biztosítóknak jelentős többletkiadást okoz. A nagyszámú koccanás és ütközés nyomainak eltüntetésére ugyanis csak eredeti gyártói alkatrészek használhatók fel.

A belső piac kérdéseiben illetékes biztos, Frits Bolkestein olyan értelemben módosíttatná az ipariminta-védelmét, hogy a szabályozás lehetővé tenné a független alkatrészgyártók fellépését a 25 tagországban. Az európai autógyártók szövetsége (ACEA) azonban teljességgel elhibázottnak tartja a szóban forgó lépést, amely sértené a gyalogosok védelméről hozott direktívát és a szellemi tulajdon védelmének erősítését célzó uniós elveket. Más szakmai szervezetek szerint viszont a 'javítási záradék' elfogadásával olcsóbbak lennének az autójavítási szolgáltatások, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!