Az autóalkatrészek kereskedelméről folytatott vitában most a látható elemek pótlása körül éleződtek ki az érdekellentétek, írja a Világgazdaság.
A karosszérialemezek, üvegek, lámpák, lökhárítók és egyebek ipariminta-oltalommal való védelme komoly nyereség- és árbevételi forrás az autógyárak számára, ezzel szemben a fogyasztóknak és a biztosítóknak jelentős többletkiadást okoz. A nagyszámú koccanás és ütközés nyomainak eltüntetésére ugyanis csak eredeti gyártói alkatrészek használhatók fel.
A belső piac kérdéseiben illetékes biztos, Frits Bolkestein olyan értelemben módosíttatná az ipariminta-védelmét, hogy a szabályozás lehetővé tenné a független alkatrészgyártók fellépését a 25 tagországban. Az európai autógyártók szövetsége (ACEA) azonban teljességgel elhibázottnak tartja a szóban forgó lépést, amely sértené a gyalogosok védelméről hozott direktívát és a szellemi tulajdon védelmének erősítését célzó uniós elveket. Más szakmai szervezetek szerint viszont a 'javítási záradék' elfogadásával olcsóbbak lennének az autójavítási szolgáltatások, írja a Világgazdaság.
Olcsóbb lehet az autóalkatrész-pótlás az EU-ban
Az autóalkatrészek kereskedelméről folytatott vitában most a látható elemek pótlása körül éleződtek ki az érdekellentétek, írja a Világgazdaság.