2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesco több mint 100 millió fontot (31 milliárd forintot) tervez költeni zöld fejlesztésekre a 2010-11-es pénzügyi évben - jelentette be Terry Leahy, a társaság vezérigazgatója szerdán.

Leahy az első zéró-karbon Tesco áruház átadásán a kelet-angliai Ramsey-ben elmondta: a beruházások célja, hogy az áruházlánc szén-dioxid-kibocsátása 2020-ra felére, 2050-re pedig nullára csökkenjen. Úgy vélte, a politikusok habozása közepette a vállalatok kulcsszerepet játszhatnak a klímaváltozás elleni küzdelemben.

"Természetesen jobb lenne, ha a kormányok világos és kötelező erejű célokat rögzítettek volna, melyekből kiindulva aztán a vállalatok is megállapíthatnák saját célértékeiket. Nos, ez még nincs meg, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne szükség vállalati célkitűzésekre, hiszen ezek mögött nyomós üzleti és társadalmi érdekek állnak" - fogalmazott a Tesco első embere.

Leahy szerint a "politikai vákuumban különösen fontos, hogy a vállalatok magukhoz ragadják a kezdeményezést, mivel ezzel bátorítják a fogyasztókat, más vállalatokat és a politikusokat is".

A Tesco közlése szerint a szén-dioxid alapú hűtési technológiába, elektromos járműveknek szolgáló töltőállomásokba és más eljárásokba való beruházások brit munkahelyek ezreit őrizheti, illetve teremtheti meg.

A vezérigazgató kiemelte: a 2010-11-es pénzügyi évben nyitott új áruházak mindegyike 50-70 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki, mint a korábbiak. Sőt, mint mondta, amennyiben a Ramsey-ben megnyílt új zéró-karbon áruház beválik, az összes új egység így épül majd. A ramsey-i áruház 30 százalékkal drágább volt, mint a hagyományosak, ám a többletköltség a várható 45 százalékos energia-megtakarítás révén 10-15 év alatt megtérül - magyarázta Leahy.

A Tesco már meglévő több mint 4300 áruházának zöld fejlesztését is tervezi, beszállítói láncának karbon-kibocsátását pedig 30 százalékkal mérsékelné 2020-ig.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!