Leahy az első zéró-karbon Tesco áruház átadásán a kelet-angliai Ramsey-ben elmondta: a beruházások célja, hogy az áruházlánc szén-dioxid-kibocsátása 2020-ra felére, 2050-re pedig nullára csökkenjen. Úgy vélte, a politikusok habozása közepette a vállalatok kulcsszerepet játszhatnak a klímaváltozás elleni küzdelemben.
"Természetesen jobb lenne, ha a kormányok világos és kötelező erejű célokat rögzítettek volna, melyekből kiindulva aztán a vállalatok is megállapíthatnák saját célértékeiket. Nos, ez még nincs meg, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne szükség vállalati célkitűzésekre, hiszen ezek mögött nyomós üzleti és társadalmi érdekek állnak" - fogalmazott a Tesco első embere.
Leahy szerint a "politikai vákuumban különösen fontos, hogy a vállalatok magukhoz ragadják a kezdeményezést, mivel ezzel bátorítják a fogyasztókat, más vállalatokat és a politikusokat is".
A Tesco közlése szerint a szén-dioxid alapú hűtési technológiába, elektromos járműveknek szolgáló töltőállomásokba és más eljárásokba való beruházások brit munkahelyek ezreit őrizheti, illetve teremtheti meg.
A vezérigazgató kiemelte: a 2010-11-es pénzügyi évben nyitott új áruházak mindegyike 50-70 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki, mint a korábbiak. Sőt, mint mondta, amennyiben a Ramsey-ben megnyílt új zéró-karbon áruház beválik, az összes új egység így épül majd. A ramsey-i áruház 30 százalékkal drágább volt, mint a hagyományosak, ám a többletköltség a várható 45 százalékos energia-megtakarítás révén 10-15 év alatt megtérül - magyarázta Leahy.
A Tesco már meglévő több mint 4300 áruházának zöld fejlesztését is tervezi, beszállítói láncának karbon-kibocsátását pedig 30 százalékkal mérsékelné 2020-ig.
MTI