Több közművállalat nem adja ki reklámköltésével kapcsolatos adatait - írja cikkében a Magyar Hírlap. Az állami cégeknek általában nincsenek konkurenseik, ezért nem szorulnak arra, hogy hirdessék magukat a médiában.
A Fővárosi Vízművek Rt. szóvivője, Péterffy Gábor azzal indokolta a reklámra fordított költségeket, hogy a nagyobb cégek nem kerülhetik meg, hogy kapcsolatot tartsanak fogyasztóikkal.
A Vízművek Rt. üzleti titokkként kezeli a reklámköltését. Hasonlóan nem hoz nyilvánosságra marketingtevékenységével kapcsolatos adatokat az állami cégek közül a Főtáv Rt. A vállalat a távfűtéssel rendelkező Budapest Arénával és bevásárlóközpontokkal reklámozta szolgáltatását.
A budapesti Elmü Rt. sem szolgáltat ki adatokat. A reklámköltést az áramszolgáltató vállalat esetében az indokolja, hogy 2004 nyarától versenyhelyzetben fog működni, mivel más szolgáltatók is bekapcsolódhatnak az árampiacba.
Nyilvánosak viszont a BKV marketingkiadásai. Éves szinten 300 millió forintot költ a közlekedési vállalat reklámokra. A cég szóvivője szerint az új jegyek bevezető kampánya volt kikerülhetetlen 2003 során, illetve a BKV által sikeresnek minősített, bliccelés elleni kampány.
Rejtélyes reklámköltési adatok
Több közművállalat nem adja ki reklámköltésével kapcsolatos adatait - írja cikkében a Magyar Hírlap.