A két romániai város közötti útvonal már régóta felkeltette a diszkont légitársaságok érdeklődését - emlékeztet a Cotidianul és az Új Magyar Szó (ÚMSZ) című napilap -, de eddig csak a 33 százalékos piaci részesedéssel vezető pozícióban lévő BlueAir indított tavaly ilyen járatot. Ezt azonban hamarosan megszüntette, mivel nem volt nyereséges.
A diszkont légitársaságok romániai piacán 24 százalékos részesedéssel második helyen lévő Wizz Airnek a Tarom román állami légi szolgáltatóval kell megküzdenie, amely naponta több járatot is működtet a szóban forgó útvonalon.
A Wizz Air alacsony árakkal próbál betörni a belföldi járatok piacára. A Cotidianul információi szerint a Bukarest-Kolozsvár útvonalra a jegyek átlagára egymillió lej körül mozog majd, ami olcsóbb a vonatjegy áránál is.
Váradi József, a légicég elnöke az ÚMSZ-nek elmondta: a fapadosok belföldi járatok iránti érdeklődése azt jelenti, hogy a román légi szállítás piaca a következő három év alatt jelentős változásokon megy át. "A román piacról több társaság is ki fog hátrálni az elkövetkező években, és csak a nyereséges társaságok illetve járatok maradnak meg" - mondta Váradi József.
Az országban működő olcsó légitársaságok utasainak száma 2007-ben várhatóan megközelíti a kétmilliót, ami azt jelenti, hogy a cégek forgalma 25 százalékkal nő. A diszkont cégek részesedése a román légi szállítási piacból egyelőre csak a 8–9 százalékot éri el, de jövőre elérheti az európai átlaghoz közelebb álló 17 százalékot.