A távközlési óriáscég vezetője elmondta, a verseny erősödésére válaszul számos - a fogyasztói szokásokhoz igazodó - tarifacsomagot ajánlunk ügyfeleinknek, melyek közül az időszak végére több mint 1 millió ügyfelünk választott. Straub Elek hozzátette, korábbi létszámcsökkentési bejelentésünkkel összhangban, az anyavállalatnál 8%-kal lett alacsonyabb a létszám az elmúlt három hónap során, melynek eredményeként az egy alkalmazottra jutó vonalszám értéke 340-re nőtt (szemben a 2002. év végi 315-tel).
A mobil előfizetői bázis növekedése várakozásunkkal összhangban lelassult, ezért némileg nagyobb hangsúlyt fektettünk az eredményességre, mint a piaci részesedés fenntartására. Ennek következtében az EBITDA a mobil szegmensben magas értéket ért el, ugyanakkor piacvezető pozíciónkat is sikeresen megőriztük. 2002-vel szemben az idei év elején már nem a készülékárak, hanem a forgalmi díjak kerültek a verseny középpontjába. A mobilpiac általános lassulása miatt az ügyfelek megtartására irányuló programok fontossága növekszik.
Nemzetközi leányvállalatunknál, a MakTelnél negatívan hatott a bevételekre az ország makrogazdasági lassulása. Ugyanakkor szigorú költségcsökkentési intézkedésünknek köszönhetően a MakTel eredményességét meg tudtuk őrizni. Összességében a sikeres évkezdés alapján úgy vélem, hogy teljesítményünk összhangban lesz a 2003. évre kitűzött és közzétett céljainkkal.
Straub Elek a Matáv eredményéről
Csoportszinten pénzügyi szempontból jól kezdtük az évet. A vezetékes szegmensben a teljesen liberalizált piaci környezetben stabil bevételekről és gyakorlatilag változatlan EBITDA rátáról számolhatunk be, mondta Straub Elek a Matáv elnök-vezérigazgatója a társaság első negyedévét értékelve.