"Célunk az, hogy 2005 végére ne rendelkezzünk 345 töltőállomásnál többel. Az ok egyszerû: a piac 56 százaléka már a szupermarketek kezében van, akik az üzemanyagot arra használják, hogy alacsony árszinten történő értékesítésével magukhoz vonzzák a vásárlókat" - idézte a Les Echos a Shell francia kiskereskedelmi hálózatának igazgatóját, Laurent Sanciert. Az olajtársaság már korábban is bírálta a piacot fojtogató aránylag magas adóztatást; a piacot egyébként a Carrefour és a Casino uralja, de más magánkézben lévő üzletláncok is jelentős szerepet játszanak.
A mostani bejelentés csak néhány héttel követte a TotalFinaElf hírét arról, hogy csereüzlet keretében átadja a Shellnek hét franciaországi töltőállomását, illetve több mint száz közép-európait - cserébe Németországban kap 133 benzinkutat a Shell egyik leányvállalatától. A Casino, Franciaország második legnagyobb kiskereskedelmi lánca április 8-án jelentette be, hogy megállapodást kötött a szupermarketjei körzetében lévő 59 Shell-kút megvételéről és üzemeltetéséről.
Szupermarketek uralhatják a francia üzemanyagpiacot
A Royal Dutch/Shell azt tervezi, hogy a szupermarketek erős versenye miatt két év alatt eladja 950 francia benzinkútjának kétharmadát.