Erről Szalay Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára beszélt egy szakmai konferencián. A közúthálózat fejlesztési program költsége 2006-ig, a felújítási és karbantartási feladatok nélkül eléri az 1.100 milliárd forintot. A költségvetés ekkora összeget képtelen előteremteni, ezért számítunk az uniós források mellett a magántőke és a kereskedelmi bankok közreműködésére is - mondta.
Jelezte, hogy ma Magyarországon 1.000 négyzetkilométerre 6,8 kilométer gyorsforgalmi út jut, ami az uniós országok átlagának 40 százaléka. Számításai szerint a közúthálózat fejlesztési program első ütemének megvalósulása estén a ciklus végére 1.050 kilométerre növekszik a gyorsforgalmi utak hossza, ezzel elérjük az uniós átlag 50 százalékát.
Az államtitkár Magyarország legambíciózusabb fejlesztési programjának nevezte az útépítési terveket, mert mint mondta 2015-re 2.500 kilométerre növekedhet a gyorsforgalmi utak hossza.
Továbbra is csak ígéret van, az utat meg várjuk
A kormány által az idén év február 19-én elfogadott, 2015-ig szóló közúthálózat fejlesztési koncepció szerint 2006-ig 420 kilométer új gyorsforgalmi út épül, és további 420 kilométer építésének az előkészületei is megkezdődnek, valamint hozzákezdenek további, összesen 800 kilométer hosszú gyorsforgalmi út tervezéséhez.