A LogicaCMG felmérése szerint, melyet a BBC Online közöl, a brit ügyfelek fele váltana szívesen az internetes utazási irodákra, ha azok olcsóbban kínálnák szolgáltatásaikat. Komoly félelmet kelt továbbá a nyaralni vágyókban, hogy kiknek a kezébe kerülnek személyes információik, melyeket a neten megadnak a regisztráció során. A legtöbben kimondottan bizalmatlanok az online utaztatási cégek adatkezelési eljárásait illetően, miközben gond nélkül, rutinszerűen kiadják adataikat, ha például CD-t vagy DVD-t vásárolnak az interneten.
[ajanlo=65][igazitas=left/]A netes utazási irodákkal szembeni ellenérzések fő oka abban gyökerezik, hogy sokan nem tartják elég vonzónak ezen cégek árengedményeit és akcióit. A megkérdezettek 10 százaléka úgy érzi, túl bonyolult az internetes ügyintézés, 14 százalékuk pedig nem látja biztosítva, hogy adatai nem kerülnek illetéktelen kezekbe. A legtöbben inkább felmérik a kínálatot, vagy összeállítják útvonalukat a világhálón, de nem fizetnek be utazásra internetes cégnél.
A korábbi dinamikus növekedés után, az elmúlt időszakban megtorpant az online szolgáltatások erőteljes térnyerése. A brit online irodák reményei szerint 2007-re a 28 milliárd fontra becsült utazási piac 17 százalékából fognak részesedni. Ennek azonban feltétele az ügyfelek bizalmának elnyerése, és informatívabb weboldalak kiépítése.
(Menedzsment Fórum)
Túl drágák az online utazási irodák
A nagyobb árengedmények, és a biztonság garantálása elősegítené az online repülőjegy- és helyfoglalások számának emelkedését.