2p

Az EU-ban 2005 márciusától a 30 hónapon túl használható kozmetikai termékekre is kiterjesztik a szavatossági idő megjelölésének a kötelezettségét - jelentette be az Európai Bizottság.

Az EU végrehajtó intézménye jóváhagyta az erre szolgáló új szabványosított jelképet, amely egy felnyitott tégelyt ábrázol. Ennek kötelezően szerepelnie kell majd a 30 hónapon túl is használható kozmetikai termékek - például napolajak vagy szemfestékek - üvegein, mellette annak megjelölésével, hány hónapig vagy évig használható biztonságosan a termék a felnyitása után.

Eddig csak a 30 hónaposnál rövidebb lejárati idejű termékekre volt érvényben hasonló előírás. A bizottság azért döntött egy egyszerű jelkép használata mellett, mert ez könnyen és gyorsan felismerhető, és szükségtelenné teszi a szöveges magyarázatokat, amelyek alkalmazása mindig kényelmetlenebb (például le kell őket fordítani, vagy nehezen férnek el a csomagolóanyagon).

A jelkép alkalmazása különösen az olyan termékek esetében lesz hasznos, amelyek felnyitásuk után a környezettel érintkezésbe kerülve mikrobiológiai fertőzések vagy más hatások folytán minőségromlást szenvedhetnek vagy veszélyesekké válhatnak.

A bizottsági döntés volt az első gyakorlati alkalmazása annak a közösségi irányelvnek, amelyet a miniszterek tanácsa és az Európai Parlament februárban hagyott jóvá a kozmetikai termékek forgalmazásával kapcsolatban.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!