2p

A csatlakozás után számottevően változnak az autók behozatalának vám- és adózási feltételei. Az EU tagországokból származó járművek vámmentessé válnak, csak az unión kívülről jövő gépkocsikra kell vámot fizetni.

A csatlakozást követően a személygépkocsi behozatalához vagy belföldi megvásárlásához kapcsolódó fogyasztási adó megszűnik, és helyébe a jármű forgalomba helyezéséhez kötött regisztrációs adó lép, tekintet nélkül arra, hogy a kérdéses járművet az unió területén, avagy harmadik országban vásárolták-e.

A regisztrációs adó mértéke megegyezik a jelenleg alkalmazott fogyasztási adóéval, alapját új személygépkocsi esetében a nettó ár, használt autó esetében a piaci értéket tükröző Eurotax-katalógusban meghatározott érték adja majd. A regisztrációs díj nem ütközik az uniós szabályokba, több tagország is alkalmazza, Finnországban például mértéke a behozott autó értékének 100 százaléka.

A szakemberek szerint szinte biztosra vehető, hogy Magyarország EU-csatlakozása után ismét megnő a használtautók behozatala, hiszen a 2003. januártól megszigorított behozatali korhatár és a 2004. január elsejétől érvénybe lépő Euro-3-as környezetvédelmi motornorma, jövő év május 1-jén érvényét veszti, megvalósítva ezzel az áruk szabad mozgását kimondó alapvető EU-direktívát.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!