2p

Szeptember elsejétől változnak a fogyasztói szerződések szavatossági és jótállási igényeinek, a reklamációk intézésének szabályai a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium rendelete alapján.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közleménye szerint a legfontosabb változás, hogy megszűnik a vita esetén kérhető fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményének kötelező hatálya. Az OKSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a kereskedő továbbra is köteles, szolgáltató jegyzőkönyvet felvenni a fogyasztó kifogásáról, míg a fogyasztónak kifogása érvényesítéséhez be kell mutatnia az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - idézte a közleményt az MTI.

A fogyasztó elsősorban javítást, vagy cserét, ha pedig erre nincs mód, árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől. A szavatossági időszak a július elsejei változások alapján 2 évre nő. Amennyiben a fogyasztó kifogását a szolgáltató vitatja, a vevő a vásárlást követő 6 hónapot követően kérheti a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szakvizsgálatát. Ennek eredménye azonban az eddigiektől eltérően nem lesz kötelező a vállalkozás számára. A felek vitás igényeiket bírósági eljárás keretében érvényesíthetik.

A szolgáltatónak a hat hónapon belüli reklamációnál vélelmeznie kell, hogy a felismert hiba a vásárlás időpontjában már létezett, kivéve, ha ez a vételen a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A kötelező jótállásról szóló előírások a tartós fogyasztási cikkek esetében nem változnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!