3p

Idén először díjaztak vállalatokat Magyarországon irodai tevékenységük környezeti hatásainak csökkentéséért. Az 2004 Zöld Irodája címet a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület szakértői egy kisvállalkozásnak, a Bárczy Kft.-nek és a Magyar Posta egyik igazgatóságának ítélték oda.

Idén először díjaztak vállalatokat Magyarországon irodai tevékenységük környezeti hatásainak csökkentéséért. Az "2004 Zöld Irodája" címet a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület szakértői egy kisvállalkozásnak, a Bárczy Kft.-nek és a Magyar Posta egyik igazgatóságának ítélték oda.

"A Zöld Iroda Hét nevű programunk keretében meghirdetett pályázatra beérkezett anyagok közül azért ezeket a szervezeteket emeltük ki, mert alaposan felmérték környezeti hatásaikat, és ötletes, jelentős környezeti javulást ígérő irodai környezetvédelmi programot dolgoztak ki." - mondta Vadovics Edina, a program vezetője. A díjakat ünnepélyes keretek között Frigyer Attila, a Környezetbarát Termék Kht. ügyvezető igazgatója adta át.

Az "Év Zöld Irodája" díjat a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) hozta létre 2004-ben. Kiosztására minden évben az Európai Zöld Hét (European Green Week, június első hete) után kerül sor.

A díj célja, hogy elismerje azon szervezetek erőfeszítéseit, akik törekednek irodájuk környezeti terhelését minimálisra csökkenteni. Ez többek között az energia- és anyagfelhasználás csökkentését, a hulladékok szelektív gyűjtését és környezetbarát termékek beszerzését jelenti. Mindez egy környezeti állapotfelmérés és hatásvizsgálat elvégzésével kezdődik, amelyek alapján a szervezet irodai környezetvédelmi programot dolgoz ki. Az idei Zöld Iroda Hét program az Oktatási Minisztérium támogatásával, valamint az MVM Rt. és az AIB-Vincotte Kft. szponzori segítségével jött létre.

2004-ben két kategória került meghirdetésre, méret szerint "kis" és "nagy" irodákat megkülönböztetve. A kis irodák között a "2004 Zöld Irodája" díjat a budapesti Bárczy Környeztvédelmi Kft. kapta. A speciális felitató anyagokat forgalmazó kisvállalkozás az öko-térképezés módszer segítségével alaposan és mindenre kiterjedően felmérte irodájának környezetihatásait, és programot dolgozott ki környezeti teljesítményének javítására. Néhány példa: a cég következő prospektusát környezetbarát papírra fogja nyomni, környezetbarát irodaszereket szereznek be, valamint takarítási módszerüket és tisztítószereiket környezetbarát jellegűre cserélik.

A nagy irodák kategóriában a Magyar Posta Rt. Központi Beruházási és Ingatlan irodája kapta a díjat. A 37 fő munkahelyéül szolgáló irodaépületben a konkrét intézkedések mellett nagy hangsúlyt kapott a belső kommunikáció. Az elektronikus hálózaton közzétett információk között szerepelt például az újrahasznosításra szállított papírhulladék mennyisége vagy az előző hónapok energia- költségeinek és mennyiségének alakulása. A munkatársak kétharmada vállalkozott az ún. "környezeti-időjárásjelentés" kérdőív kitöltésére, ennek segítségével a vezetők információhoz jutottak arról is, hogyan látják az alkalmazottak a cég környezeti problémáit. A Posta versenyben résztvevő irodájában nagyon sok jó gyakorlatot azonosítottak, az új irodai környezeti program egyik legfontosabb része a dolgozók környezettudatosságának további növelése lesz.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyag
A környezetvédelem kulcsa az irodai viselkedés

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!