A többi nagy amerikai gyártóhoz hasonlóan komoly eladási nehézségekkel küzdő, sőt immár csődközeli állapotba jutott General Motors megerősítette: késik a Saturn Vue benzines-elektromos hibridmodell kifejlesztésének befejezése, mert másra kell a pénz. A Daimler, a Chrysler és a BMW által közösen fejlesztett korszerű kettős meghajtású kocsi eredetileg idén decemberben debütált volna, most a következő negyedévre halasztották a piaci megjelenést.
A Chrysler december 23-án leállítja a mindössze néhány hónapja forgalomba került Dodge Durango és a Chrysler Aspen hibrid városi terepjárók gyártását, mivel nem tudják folytatni a termelést a delaware-i üzemben.
A japán gyártók is felülvizsgálják gyártási terveiket annak fényében, hogy elemzők szerint az autópiaci recesszió legalább 2010-ig el fog tartani. A Toyota kilátásba helyezte, hogy elhalasztja azon új üzemének megnyitását Mississippi államban, ahol Prius hibridek gördülnek majd ki a gyárból. Carlos Ghosn, a japán Nissan és a francia Renault vezérigazgatója a Los Angeles-i Auto Show előtt figyelmeztetett: az autógyártóknak a jelenlegi forráshiányos feltételek között nincsenek eszközeik a "zöld" autók agresszív fejlesztésére. Ghosn szerint az amerikai autóipar helyzete iránymutató lesz az európai és ázsiai gyártók számára.
A USA Today szerint nem minden fejlesztés állt le. A GM például még nem módosította azt a tervét, hogy 2010-re elkészül a várva várt Chevrolet Volt, a hálózati konnektorról is üzemeltethető elektromos autó. A Nissan sem tett le arról a tervéről, hogy két év múlva elektromos autóval jelenjen meg az amerikai piacon, a Honda pedig nem adta fel azt a tervét, hogy jövőre forgalomba hozza a Toyota Prius vetélytársát, az Insight új változatát.