3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy tíz eurós alkatrész kicserélése egy autóban akár ezer euróba is kerülhet, ezért fontos, hogy a beszállítók hibaszázalék nélkül küldjék az alkatrészeket az autógyártóknak - mondta Kocsis József a Magyar Suzuki Zrt. minőségbiztosítási osztályvezetője a Magyar Gépjárműipari Szövetség és a Noerr Ügyvédi Iroda által szervezett beszállítói konferencián kedden Budapesten.

Sieber-Fazakas Eszter, a Noerr ügyvédje egy német jogesetet ismertetett, amikor egy teherautóban kigyulladt egy mágneskapcsoló, amelytől leégett a kocsi, a biztosító beperelte a gyárat, de a bíróság úgy vélte: a beszállító és a végtermék gyártója között szabályozott volt a kapcsolat, ezért az utóbbi nem köteles ellenőrizni minden kapott terméket.

Sólyom Szabolcs, a Kirchhoff Hungária Kft. ügyvezető igazgatója azt mutatta be, hogyan tudott talpon maradni a cég, miután elsőszámú megrendelője, a Suzuki a válság miatt harmadára csökkentette megrendeléseit. A német cég Esztergomban a Suzuki mellett, annak kiszolgálására alakított ki gyártóbázist 2004-ben, sajtolt és hegesztett elemeket gyárt lemezből, újabban nagyszilárdságú lemezből sajtol olyan biztonsági elemeket, mint például a motortartó bölcső, vagy a futómű tartója.

Időközben 500 kilométer távolságban fél tucatnyi autógyárat tudott kiszolgálni a cég, ennek ellenére 2009-ben érzékenyen érintette a Suzuki 103 ezer kocsihoz való alkatrészeinek visszamondása. A 12 millió eurós árbevétel kiesését a fizetési határidő 17 napról 28 napra történő növelésével, létszám csökkentéssel, és az államtól kapott munkahelymegőrző támogatással vészelte át a Kirchhoff Hungária Kft., amely jelenleg egy 12 millió eurós bővítést végez.

A beszállítókra nemzeti, nemzetközi és a készgyártók által hozott szabályok is vonatkoznak. A legfontosabb azonban az, hogy hiba nélküli alkatrészek érkezzenek határidőre, a szerződött mennyiségben és a legalacsonyabb áron az autógyárba - hangsúlyozták a konferencia előadói.

Rozgonyi-Tóth István a magyarországi Noerr ügyvédi iroda autóipari csoportjának munkatársa azt ismertette, hogy az elmúlt évtizedben Németországban megháromszorozódott az autó visszahívások száma, és közelíti a 200 ezret. Ezek harmadát a fék- és a futómű meghibásodása adja, jelentős még a belső védelem - a légzsák és a biztonsági öv - és a kormány hibája.

A visszahívások növekedésére három magyarázat is létezik. Az első az, hogy egyre bonyolultabbak az autók, tehát több a hibalehetőség, de ezeket gyorsan fel is fedezik a gyártók, és megelőzik a későbbi károkat. A második magyarázat a beszállítók költségérzékenysége, amely rontja a minőséget. Végül a harmadik ok a típusváltás lerövidítése, amely a próbagyártást is rövidíti, így nem jön ki időben minden hiba.

A magyar kkv-k az ENSZ beszállítóivá is válhatnának, de erről kevesen tudnak - mondta Bödöcs Róbert a Nemzeti Külgazdasági Hivatal főosztályvezetője, hozzátéve: a hivatal minden segítséget megad az érdeklődő cégeknek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!