A kormány az elmúlt 12 év alatt szinte semmit sem tett a diákok esélyegyenlőségéért, a hátrányos helyzetű településeken élő gyermekek felzárkóztatásáért, sőt Magyarországon az iskola még növeli is a társadalmi különbségeket a diákok származásától függetlenül – áll a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) közleményében. Hangsúlyozzák, az „integrációs nehézségekért”, amit Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter említett a június 27-i Kormányinfón, egyedül a kormány a felelős.
A kancelláriaminiszter a kompetenciamérésekről kapott újságírói kérdést a csütörtöki sajtóeseményen. Gulyás Gergely azt mondta, meg kell nézni a mérési módszertant, és azt a szakmának, nem pedig a politikának kell elemeznie. Gulyás úgy vélte, nincs tanárhiány, ezért ez nem lehet az oka a rossz számoknak. A Kormányinfóról itt számoltunk be:
A PSZ határozottan elítéli és visszautasítja a miniszternek a kompetenciamérés rossz eredményeiről tett kijelentését, miszerint „ott, ahol a cigány gyermekek száma nagyon magas, ezek a problémák sokkal erősebben jelentkeznek” – áll a szervezet közleményében.
Emlékeztetnek, évek óta azt hangsúlyozzák, hogy a felzárkóztatáshoz több pedagógiai asszisztensre, gyógypedagógusra és fejlesztő pedagógusra, szociális munkásra lenne szükség.
„Évek óta több pénzt kellett volna fordítani a roma származású gyermekek, diákok felzárkóztatására, nem utolsó sorban megbecsülni azokat az oktatásban dolgozókat, azokat a pedagógusokat, akik a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű térségekben dolgoznak”
– emelik ki a kommünikében.
A kormány szerint Brüsszel tartozik a tanároknak. Mivel tartozik a magyar kormány azoknak a diákoknak, akik a legutóbbi kompetenciamérés rossz eredményei alapján (ők 40 százaléknyian vannak az általános iskolások között) csak betanított munkára lesznek alkalmasak? Származásuktól függetlenül… – zárul az ernyőszervezet közleménye.