2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nemcsak felügyeli a pénzügyi szektort, fogyasztóvédelmi feladatokat is ellát, a leghatékonyabb fogyasztóvédelem azonban az, ha az ügyfelek tudják, hogyan működnek a bankok, biztosítók, és ismerik a termékeiket - mondta Windisch László, az MNB alelnöke csütörtökön, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumban, ahol rendhagyó bemutató órát tartott a végzős diákoknak.

A jegybank felügyeleti és fogyasztóvédelmi alelnökének a kétszintű bankrendszerről tartott tanórájának apropója, hogy idén ősztől a Trefort diákjai is a Pénziránytű Alapítvány gondozásában nemrég megjelent tankönyvből tanulják a pénzügyi-gazdasági ismereteket. Az Iránytű a pénzügyekhez tankönyvből szeptembertől 300 gimnáziumban és szakképző intézményben tanulnak a diákok. A tankönyv 40 ezer példányban ingyen jutott el a tanítását vállaló oktatási intézményekhez az alapítvány felajánlása és az MNB anyagi támogatása révén.



Windisch László az MTI-nek elmondta, az MNB minden kommunikációs csatornát - így fogyasztóvédelmi honlapját, a közösségi médiát, a társadalmi célú reklámokat és a több millió példányban megjelent Pénzügyi navigátor füzeteket - felhasznál a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséhez, a fogyasztóvédelem erősítéséhez. Az elmúlt 3 évben számtalan oktatási programban segítette a pénzügyi tudatosság fejlesztését.



Hangsúlyozta, ebben a munkában együtt kell működni a fiatalokkal, és támogatásukkal behozni azt a lemaradást, amibe Magyarország került a rendszerváltás előtt a pénzügyi kultúra terén. A jegybank kiemelten fontosnak tartja, hogy a közoktatásban is segítse a pénzügyi kultúra és tudatosság fejlesztését, amire a felügyeleti bírságokból befolyó összegekből nyílik lehetősége.



A Pénziránytű Alapítványt 2008-ban hozta létre az MNB, a Diákhitel Központ és a Magyar Bankszövetség, hogy a hatóságokkal, civil szervezetekkel és piaci szereplőkkel együttműködve pénzügyi tudatosságot fejlesztő programokat dolgozzon ki és valósítson meg. Az alapítvány 2014-ben megújította stratégiai tervét, amelynek fő célkitűzése, hogy több korcsoportnak különböző élethelyzetekben egyaránt lényegi üzenetek megfogalmazásával járuljon hozzá a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez. Az alapítvány számos programmal segíti az általános- és középiskolás, valamint a fiatal felnőtt korosztályt a gyakorlati pénzügyek felelős kezelésében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!