Bár a pandémia több szempontból is felülírta az ide nyári terveket, azonban rövidebb, hosszabb, főként belföldi kikapcsolódásra a lakosság nagy részének lesz lehetősége. A nyaralás során biztonságban kell tudni a lakóingatlant, ezt az érintettek különbözőképpen teszik meg – áll a K&H biztos jövő felmérésében, amely azt vizsgálta, hogy a 30–59 éves korosztály tagjai hogyan készítik fel otthonaikat a távollétre.
Postaláda-ürítés, viráglocsolás, odaköltöztetés
A kutatás szerint a legtöbben a postaládát menedzselik: a megkérdezettek 72 százaléka mondta azt, hogy a nyaralás ideje alatt az ismerősük rendszeresen üríti a postaládát. 71 százalékuk pedig odaadja a lakáskulcsot egy családtagnak vagy barátnak, ezzel egyúttal lefedve az ingatlan felügyeletét is a távollét alatt.
„Sok alternatív megoldás létezik a biztosításokon túl is az otthonunk őrzésére, azonban fontos látni, hogy teljes védelmet és a károk megtérítését ezektől a megoldásoktól nem várhatjuk. Ne feledjük, hogy az az összeg, amit egy évben biztosításra költünk – legyen az utasbiztosítás vagy lakásbiztosítás – talán egy fő néhány napi szállásának árával vetekszik, azonban az a tudat, hogyha valami még sincs rendben, a kárunkat megtéríti a biztosító, óriási nyugalmat kölcsönöz a pihenés alatt. A lakásbiztosítás természetesen nem csak a betörések esetén nyújt fedezetet, hanem sok más mellett olyan, a káresetek zömét adó, váratlan helyzetekben is, mint a minden nyáron előforduló heves viharok, jégesők” – tette hozzá Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.
A válaszadók 41 százaléka biztosabbra megy, az otthoni értékeknek ideiglenesen másik helyet keres. Mindössze 17 százalékuk mondta azt, hogy ismerőst költöztet az otthonába, amíg a nyaralás tart. Sima – távfelügyelet nélküli – riasztóval a megkérdezettek 25 százaléka védi a lakóingatlanát, ez inkább a budapestiekre és a magasabb végzettségűekre jellemző. A távfelügyelettel ellátott riasztót pedig a válaszadók 17 százaléka említette. Lehetőség van arra is, hogy a nyaralás során az otthoni lámpákat egy automata kapcsolgassa, ezzel jelezve, hogy nem üres a lakás. Ezt a megoldást 15 százalék alkalmazza. Szerencsére a túlnyomó többség, mintegy 89 százalék, az eddigi nyaralások során nem tapasztalt káreseményt. Tehát a válaszadók alig több mint 10 százaléka szenvedett kárt, esetükben is jellemzően a vihar okozott problémát.
A K&H összefoglalójából kiderül az is, hogy a társaság lakásbiztosítási károkhoz köthető kifizetések összege idén május végén 16 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál, az átlagosan kifizetett kárösszeg pedig 70 ezer forint körül mozgott.