3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A környezetvédelem egyik legfontosabb célkitűzése a légszennyezettség csökkentése. Ennek érdekében a törvényhozók olyan szabályozásokat vezetnek be, amelynek célja, hogy csökkentsék a levegőbe kerülő szennyező anyagok mennyiségét.

Az egyik olyan terület, ahol ez leginkább tetten érhető, az autóipar. A gépjármű gyártóknak nagyon szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni, és ennek következtében olyan alkatrészekkel ellátni az autókat, amelyek azt szolgálják, hogy minimálisra csökkenjen a károsanyag kibocsátás.

A belső égésű motorok közül egyértelműen a dízelautók a környezetszennyezőbbek, hiszen gázolajjal működnek, amelynek égése során nagyon apró szemcséjű korom keletkezik. Ez a finom állagú por a kipufogón keresztül a levegőbe kerül, ezzel erősen szennyezve azt. Az autógyártók – hogy csökkentsék a dízelautók okozta környezetszennyezés mértékét – egy olyan alkatrészt tettek a dízel üzemű motorokba, amelynek feladata a szennyezőanyag megkötése. Ez a részecskeszűrő.

A részecskeszűrő működése

A részecskeszűrő működése nagyon egyszerű: fizikai gátat képez, így a finom koromszemcsék nem kerülnek a levegőbe. A részecskeszűrő a keletkezett szennyező anyagok majdnem 100 százalékát képes felfogni, tehát nagyon hatékonyan szolgálja azt a célt, hogy minél kevesebb káros anyag jusson a levegőbe.

Ugyanakkor könnyű belátni, hogy egy idő után a részecskeszűrő telítődik. Ha ez a folyamat véglegessé válik, az alkatrészt cserélni kell, ami igen költséges. Hogy ne jussunk erre a sorsa, és elkerüljük az alkatrész cseréjét, szükséges a részecskeszűrő tisztítását elvégezni.

Részecskeszűrő tisztítása

A részecskeszűrő tisztítása kétféle módon történhet. Az egyik egy automatikus folyamat, amely annak köszönhetően megy végbe, hogy a gépjármű fedélzeti elektronikája folyamatosan ellenőrzi, hogy mennyi korom van a részecskeszűrőben.

Ha már túl sok, akkor a kipufogógáz nagyon magas hőmérsékletét felhasználva egyszerűen elégeti azt. Azonban ez a folyamat nagyon sok esetben nem tud magától megtörténni, mert az autót esetleg csak a városban használjuk rövidebb utakon. Ebben az esetben az autó szinte sosem fogja elérni a szükséges hőfokot, a korom pedig csak gyűlik, és egy idő után teljesen telítődik a részecskeszűrő.

Ekkor lép életbe a részecskeszűrő tisztítás másik módja, amit otthon mi magunk is elvégezhetünk könnyedén. Nincs más dolgunk, mint a megfelelő részecskeszűrő tisztító adalékot - melyek széles választékban elérhetőek az Ápoltautó webshopjában - hozzáadni a dízel üzemanyaghoz. Ez használat közben folyamatosan végzi el a tisztítást úgy, hogy csökkenti a felgyülemlett korom gyulladási hőmérsékletét. Az adaléknak köszönhetően szerelés nélkül végezhető el a tisztítás, és megelőzhető a részecskeszűrő későbbi cseréje.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!