4p

Beszóltam a Facebookon rovatunkban a magunk mögött hagyott hét legérdekesebb, legtöbb vitát vagy érzelmet kiváltó kommentjeiből szemezgetünk. 

Olvasóinkat ezúttal egy oktatásügyi téma hozta leginkább lázba: történt ugyanis, hogy a Belügyminisztérium nagy titokban szervezte meg a pedagógusi minőségértékelés pilotját. Bár az ötlet kezdettől fogva óriási ellenállást váltott ki, a kormány figyelmen kívül hagyta az érintettek tiltakozását, és megkezdte a rendszer tesztelését tavasszal, 35-40 meg nem nevezett köznevelési intézményben - az eredmény viszont feltehetőleg nem az lett, amit vártak, hiszen minden igazgató a maximálishoz közeli pontszámot adott beosztottjainak. 

De mit szóltak mindehhez az olvasóink?

Ági szerint:

A tantestületeken belül mindig volt verseny. Ha nem volt hivatalos akkor is. Akik versenyre vitték a tanulókat, vagy plusz programokat szerveztek majdnem mindig részesültek elismerésben. Igaz olyan is előfordult, hogy a házastárs pozícióját díjazták. Az is felmerült az egyik munkahelyemen, hogy akinek a férje jól keres, az ne dolgozzon, mert elveszi a helyet mások elől. Szerencsére a többség nem támogatta.

János véleménye:

Lehetne kezdeni a tesztelést a politikai szektorban a civil szférából kinevezett igazgató értékelési szempontjai alapján!

Erzsébet meglátása:

Nagyszerű, végre van valami pozitívum is, és legfőképpen a legjobb az, hogy nem sikerült egy - egy közösséget összeugrasztani.

Györgyné:

Vajon ha bevezetnénk a minisztériumokban a státusz törvényt, hányan kapnának maximális pontszámot? Szerintem a többség a minimális pontszámot sem kapná meg. Vezessék be a státusztörvényt legelőször is Pintér minisztériumában, persze a minisztert se hagyják ki.

Szilvia:

Pintér inkább a gyorshajtással és az alvilággal foglalkozzon, mert az utóbbihoz különösen ért és ne rontsa tovább az oktatás helyzetét, hiszen a tudáshoz neki semmi köze nincsen!!

Márta:

Nálunk évek óta van ez az értékelés évvégén. A kérdőívet a dolgozó jelenlétében kell kitölteni és aláíratni. Még véleményezhetjük is, ha akarjuk. Eü. Nevetünk rajta. Nem utáljuk egymást! Ez valószínűleg nem tetszetős Pintéréknél.

Erzsébet:

Ezt a fajta értékelést talán be lehetne vezetni a parlamenti képviselőknél. Ott azért lenne pár egyén, aki egy fillért sem kapna.

Bernadett:

Le a kalappal az ilyen igazgatók előtt! Nekem sajnos volt olyan kollégám és főnököm, aki szolgalelkűen végrehajtotta az előírásokat, tekintet nélül a körülményekre. Csak a rosszat akarták meglátni.

Tiborné:

Elég kínos...

Egy tantestületen belül a kollégákat versenyeztetni, összeugrasztani, több, mint vérlázító!

Nincs két egyforma osztály, nincs két egyforma létszám - azon belül a gyerekek képessége, tudása -, nincs két egyforma óra, nincs két egyforma tantárgy, tantárgyon belül két egyforma haladási ütem... Nem egyforma a délelőtt és a délután.

Mindent, de mindent az adott "gyerekanyag", az aktuális tananyag, az aktuális időszak, az aktuális iskolai, vezetői, tudásbeli elvárások, teljesítések határoznak meg.

Ez nem szalagmunka reggel 6-tól délután 2-ig, amikor megszólal a műszak végét jelző csengő.

Orsolya:

Ugyanazzal az oszd meg és uralkodj módszerrel akart(j)ák a pedagógusokat is megosztani, amivel a társadalmat már sikerült. Remélem marad a "j" zárójelben!

Judit:

A szakképzésben viszont a legtöbb igazgatóknak térdig lógott a nyelve a nagy igyekezetében, hogy megfeleljen az elvárásoknak!

Ön is hozzászólna?

Az adott bejegyzést itt találja meg a Facebook oldalunkonHa inkább más témában mondaná el véleményét, olvasói levelét szívesen fogadjuk az [email protected] e-mail címen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!