Olvasóinkat ezúttal egy oktatásügyi téma hozta leginkább lázba: történt ugyanis, hogy a Belügyminisztérium nagy titokban szervezte meg a pedagógusi minőségértékelés pilotját. Bár az ötlet kezdettől fogva óriási ellenállást váltott ki, a kormány figyelmen kívül hagyta az érintettek tiltakozását, és megkezdte a rendszer tesztelését tavasszal, 35-40 meg nem nevezett köznevelési intézményben - az eredmény viszont feltehetőleg nem az lett, amit vártak, hiszen minden igazgató a maximálishoz közeli pontszámot adott beosztottjainak.
De mit szóltak mindehhez az olvasóink?
Ági szerint:
A tantestületeken belül mindig volt verseny. Ha nem volt hivatalos akkor is. Akik versenyre vitték a tanulókat, vagy plusz programokat szerveztek majdnem mindig részesültek elismerésben. Igaz olyan is előfordult, hogy a házastárs pozícióját díjazták. Az is felmerült az egyik munkahelyemen, hogy akinek a férje jól keres, az ne dolgozzon, mert elveszi a helyet mások elől. Szerencsére a többség nem támogatta.
János véleménye:
Lehetne kezdeni a tesztelést a politikai szektorban a civil szférából kinevezett igazgató értékelési szempontjai alapján!
Erzsébet meglátása:
Nagyszerű, végre van valami pozitívum is, és legfőképpen a legjobb az, hogy nem sikerült egy - egy közösséget összeugrasztani.
Györgyné:
Vajon ha bevezetnénk a minisztériumokban a státusz törvényt, hányan kapnának maximális pontszámot? Szerintem a többség a minimális pontszámot sem kapná meg. Vezessék be a státusztörvényt legelőször is Pintér minisztériumában, persze a minisztert se hagyják ki.
Szilvia:
Pintér inkább a gyorshajtással és az alvilággal foglalkozzon, mert az utóbbihoz különösen ért és ne rontsa tovább az oktatás helyzetét, hiszen a tudáshoz neki semmi köze nincsen!!
Márta:
Nálunk évek óta van ez az értékelés évvégén. A kérdőívet a dolgozó jelenlétében kell kitölteni és aláíratni. Még véleményezhetjük is, ha akarjuk. Eü. Nevetünk rajta. Nem utáljuk egymást! Ez valószínűleg nem tetszetős Pintéréknél.
Erzsébet:
Ezt a fajta értékelést talán be lehetne vezetni a parlamenti képviselőknél. Ott azért lenne pár egyén, aki egy fillért sem kapna.
Bernadett:
Le a kalappal az ilyen igazgatók előtt! Nekem sajnos volt olyan kollégám és főnököm, aki szolgalelkűen végrehajtotta az előírásokat, tekintet nélül a körülményekre. Csak a rosszat akarták meglátni.
Tiborné:
Elég kínos...
Egy tantestületen belül a kollégákat versenyeztetni, összeugrasztani, több, mint vérlázító!
Nincs két egyforma osztály, nincs két egyforma létszám - azon belül a gyerekek képessége, tudása -, nincs két egyforma óra, nincs két egyforma tantárgy, tantárgyon belül két egyforma haladási ütem... Nem egyforma a délelőtt és a délután.
Mindent, de mindent az adott "gyerekanyag", az aktuális tananyag, az aktuális időszak, az aktuális iskolai, vezetői, tudásbeli elvárások, teljesítések határoznak meg.
Ez nem szalagmunka reggel 6-tól délután 2-ig, amikor megszólal a műszak végét jelző csengő.
Orsolya:
Ugyanazzal az oszd meg és uralkodj módszerrel akart(j)ák a pedagógusokat is megosztani, amivel a társadalmat már sikerült. Remélem marad a "j" zárójelben!
Judit:
A szakképzésben viszont a legtöbb igazgatóknak térdig lógott a nyelve a nagy igyekezetében, hogy megfeleljen az elvárásoknak!
Ön is hozzászólna?
Az adott bejegyzést itt találja meg a Facebook oldalunkon. Ha inkább más témában mondaná el véleményét, olvasói levelét szívesen fogadjuk az [email protected] e-mail címen.