1.) Kiégtek az Apple vásárlói
Minden, ami az új iPhone, vagy iPad előtti izgalomhoz kapcsolódik, hamar kiégéshez vezet, egészen addig, míg a tulajdonosok már szabályosan stresszesekké válnak egy-egy új modell megjelenése előtt. Hiszen amikor a vásárló beszerzi a legújabb terméket, gyakorlatilag már elavult szériához jut, mivel az Apple, már javában dolgozik a következő verzión. Például 2007 óta "csak" 5 iPhone modell látott napvilágot, és 2010 óta 3 széria iPad került a polcokra. A kiégést egy felmérés is alátámasztja, melyet Nagy-Britanniában készítettek: ez alapján kiderült, hogy a vásárlók egyre kevesebb pénzt hajlandóak áldozni a legújabb modellekre, mivel tartanak attól, hogy majd a még újabb készülék megjelenése után "nagyon ósdivá" válnak.
2.) Vigyázz az applikációval!
A "Smurfberries" (Törpbogyók), melyek a virtuális törpök elsődleges tápelemforrása, olcsó mókának hangzik, de a költségeket könnyen megdobhatja. A Washington Post írása szerint a rockville-i nyolcéves Madison Kay 1400 dollárért (315 ezer forintért) vásárolt ilyen törpbogyókat, miközben a családi iPad-en játszott a "Smurfs'Village" nevű, App Store-ból letölthető játékkal. A kulcs, hogy bár ingyenesen lehet játszani, a játék használata csak egy bizonyos ideig, vagy egy szint eléréséig ingyenes, illetve bizonyos funkciók, játékbeli karakterek megszerzése pénzbe kerül.
3.) Az utadba állnak
A Facebook iPhone-n történő ellenőrzése mindössze pár pillanatot vesz igénybe, így nem csoda, hogy az okostelefonok a harmadik legmeghatározóbb tényezőkké váltak a társas kapcsolatokban. Ám ez azt is jelenti, hogy a személyes térbe férkőznek a készülékek a kommunikációs alkalmazások révén - akárcsak egyetlen üzenetjelző zümmögéssel. Egy Stanford Egyetem által készített felmérés szerint a megkérdezettek 25 százaléka "veszélyes csábításnak" tartja az okostelefonokat (a felmérés szerint az iPhone-t), 41 százalékuk pedig egyenesen tragédiának tartaná, ha elvesztenék a készüléküket.
4.) A készülékeikkel többet költesz
Nemcsak az Apple készülékek drágábbak, de már kimutatták, hogy használatukkal több mint 10 százalékkal többet költenek a tulajdonosok, mint akármelyik másik okostelefon-tulaj. Ugyanez mondható el az iPad tulajdonosokról is: rendelésenként 158 dollárt költenek szemben a más gyártó tabletjét használók 105 dolláros költésével. Mi az oka? Egyesek szerint az iPad egy csúcsminőségű áruházzal ér fel, mások szerint pedig a rendkívül könnyű kezelhetőség az oka. Prózai indok, de igaz: akik megengedhetik maguknak, hogy 499 dollárt, vagy többet adjanak ki az iPadért, magasabb jövedelemmel rendelkeznek, mint az Android-tabletet vásárlók.
5.) Egy forradalmian új szerkenytűre van szükségük
A kritikusok azért nem szeretik az Apple termékstruktúráját, mert az már nem elég új a piacon. Az okostelefonokkal folytatott versenyben a befektetők már valami igazán friss, egy forradalmian új készüléket szeretnének látni a cégtől, ami továbbra is fenntartja a cég piaci részesedését, mely nagyon könnyen csökkenő trendet vehet fel. Ugyan az iPhone eladásai még mindig nagyon erősek, nincs egyetlen olyan cég sem az Apple-n kívül, mely egyetlen készülék piaci jelenlététől függne.
6.) Túlárazott az iPhone - még az iPaddel szemben is
Az iPhone költségei több száz dollárral kevesebbet tesznek ki, mint az iPadé, az Apple mégis sokkal nagyobb haszonkulccsal dolgozik a telefon esetében, mint a tabletnél. Szakértők szerint az Egyesült Államokban az Apple 58 százalékos haszonkulccsal dolgozott az iPhone esetében az elmúlt két évben, ezzel szemben az iPadnél 23 és 32 százalék között mozgott az árrés. Az iPhone 4S költsége mindössze 215 dollárt tett ki, ami az értékesítési ár egyharmada.
7.) Ne dőlj be a látszatnak!
Az egyik amerikai üzletbe betévedő család két gyermekéhez odament az egyik alkalmazott, és míg a szülők intézték az ügyeiket, az eladó a gyermekekkel arról beszélgetett egy iPad segítségével, hogy mit tudnak a Disney mesékről. Az Apple munkatársai ugyanis úgy vélik, ha a gyermekek Apple terméket szeretnének, akkor ők meggyőzik a szüleiket is arról, hogy megvegyék azt. Érzelmi befolyásoltság alatt állva nehezebb nemet mondani a termékre. A cég kiskereskedelmének másik fontos része a már-már futurisztikus üzletdizájn, ahol a vásárlók szinte megfeledkezhetnek a külvilágról, ahol úgy "imádják" a terméket, mintha annak templomában lennének. Ezzel erősítik a termék iránti rajongást és elkötelezettséget.
8.) Vannak itt elmaradások
Több iPhone tulajdonos van az Egyesült Államokban, aki a készülék kis mérete miatt cserélte le a telefonját - az ugyanis alkalmatlan például olvasásra. Ezzel szemben például a Samsung készülékének nagyobb kijelzője sokkal optimálisabb teret nyújt mindehhez, így nemcsoda, hogy a legnagyobb versenytársa lett az almalogós cégnek. (Ráadásul az Andoriodos telefonok sokkal szélesebb termékpalettát alkotnak.) Egyébként hasonlóan elmaradtnak mutatkozik az Apple a telefon akkumulátorával is. Ezek után, ilyen körülmények között nagy kérdés, mivel fog robbantani az iPhone 5. Vagy megteszi-e azt egyáltalán.
9.) Egy életre függővé tesznek
Saját alkalmazások, saját, 5 gigás tárhely (iCloud), mely más készülékekkel nem kompatibilis - de ott van például az iTunes is - mind a függőséget erősíti a márka termékei iránt, és egyre jobban beszippantja az iPhone-tulajdonosokat. Aki tehát Apple készüléket vásárol, legyen az iPhone, vagy iPad, elkötelezi magát az "almához", és szinte elválaszthatatlan ragaszkodás alakul ki.
10.) Nem érdekli a rajongóikat, hogy mit "csesznek el"
Az Apple ügyfelei igazi közösséget alkotnak, és ha valamilyen cég körüli esemény vitát gerjeszt, a rajongók - például a Facebookon - egyből összefognak egy láthatatlan véderőként. Már ez is sejteti, milyen hűséges rajongói vannak a cégnek, így nem is meglepő, hogy sokan még akkor is kitartanak, ha csalódást okoz nekik a cég. Egy marketingszakértő szerint az Apple pontosan tudja, hogy inspirálja az ügyfeleit, amire jó példa egy idézet a cég honlapjáról: "Az iPad egy olyan mágikus ablak, ahol semmi sem állhat közéd és aközé, amit szeretsz".
mfor.hu