Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik.
A GVH a Danone Kft. azon magatartását kifogásolta, amelynek során a vállalkozás a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal (például: "Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul", vagy "Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják") ruházta fel a "Könnyű és Finom" joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.
A GVH-bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelte a Danone Kft. piaci helyzetét, illetve azt, hogy a vállalkozás ismétlődőnek minősülő jogsértést követett el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Danone Kft. már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával, tudatta a GVH.