3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Három új beszállítói megállapodást kötött a Musashi Hungary Ipari Kft., így az eddigiek mellett az Audikba, Jaguárokba és Honda modellekbe is Magyarországon, az ercsi gyárban készült alkatrészek kerülnek - tájékoztatta Nagy András, a japán autó- és motorkerékpár alkatrészgyártó cégcsoport magyarországi gyárigazgatója az MTI-t.

Közlése szerint a három szerződés összértéke nagyjából 110 millió euró a mennyiségi előrejelzések alapján, és 7-10 éves szállítási periódusra vonatkoznak. A projekt időszaka alatt ez változhat attól függően, hogy hogyan alakul az adott modellek gyártása, eladása, illetve életgörbéje. A beszállítói megállapodások hosszú távra megerősítik a magyarországi gyár pozícióit - tette hozzá.

A gyár termelésének 95 százalékát exportálják, a fő célországok közül Németországot, az Egyesült Királyságot és Lengyelországot emelte ki. Az 5 százalékot kitevő belföldi értékesítést a Magyar Suzukinak szállított kerékagyak adják. Kiemelte: a Musashi Hungary célul tűzte ki, hogy az európai autógyártók stratégiai partnerévé válik. A most aláírt szerződés alapján meghosszabbították az Audinak 2007 óta szállított első stabilizáló lengőkarok gyártását, a Musashi által tervezett új alkatrészt a 2016-tól gyártott modellekbe szerelik majd be.

A 10 ezer négyzetméteres ercsi üzemben új termékként gyártják 2015-től a Jaguár és Land Rover modellekbe kerülő olajpumpa-tengelyt, ezzel bővítve az angolokkal meglévő - V6-os és V8-as erőforrások vezérműtengelyeinek szállítására vonatkozó - sikeres üzleti kapcsolatot - mondta.

A Honda Motor Co., a Musashi stratégiai partnere, így a létrejött szállítási megállapodás Európában is élénkíti a két cég együttműködését: az új, 1,6-os dízel motorba 2015-től az Ercsiben készült vezérműtengelyek kerülnek majd, amely a Civic és C-RV modellekhez is választható gazdaságos erőforrás.

Az új megrendelések a gyár mintegy 200 munkahelyének hosszú távú biztonságát jelentik, sőt a tervezett további termék- és termelésfejlesztéssel új munkahelyek is létrejöhetnek majd. Ismertetése szerint a 2002 óta termelő magyarországi üzem a japán cég egyetlen európai gyártóbázisa, ahol vezérműtengelyek, gömbcsuklók, lengőkarok és kerékagyak gyártása is folyik.

A Musashi a világ egyik legnagyobb autó- és motorkerékpár-alkatrészgyártója. Ázsiában piacvezető a vezérműtengely és fogaskerékgyártásban, és a magas minőség miatt kelendőek a Musashi gyáraiból kikerülő futómű- és erőátviteli rendszer alkatrészek is. A társaság tavaly 40,5 millió eurós árbevételt ért el, az idei évre mérsékelt növekedést, 41 millió eurós árbevételt terveznek. Ezt 2016-ra legalább 50 milliósra szeretnék növelni egy 2020-ig tartó fejlesztési program első lépéseként - tette hozzá Nagy András.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!