[ajanlo=520][igazitas=right/]A MÁV-nál már folyik a Talent-vonatok műszaki vizsgálata, hétfőn pedig a vasúttársaság szakemberei Bécsben tájékozódnak az osztrák vasút (ÖBB) tapasztalatairól. Mint ismert, a Bombardier az ÖBB-nek szánt szállítmányból emel majd ki tíz vonatot a MÁV részére. A szállítás hitelezője a Kreditanstalt für Wideraufbau, amely egyéves fizetési halasztást ajánl. A szervizt a Bombardiernek kell majd elvégeznie.
A lap szerint a Talentek várhatóan a dél-dunántúli területen állnak majd forgalomba. A fővárosi elővárosi közlekedésben 90, a vidéki elővárosokban 60 új motorvonatra lenne szükség. A korábbi tenderen nyertes Stadlernek valószínűleg nem kell attól tartania, hogy a vasúttársaság a mostani üzlet miatt kevesebbet hív majd le a rendelt 30-on felüli 30 vonatos opcióból.
A MÁV akkor veheti meg a szerelvényeket közbeszerzési pályázat nélkül, ha azokra bizonyíthatóan sürgős szüksége van közszolgáltatási feladataihoz. Ekkor gyorsított közbeszerzési eljárásra vagy - egyéb ajánlattévő híján - közvetlen vásárlásra adhat engedélyt a KDb. Az Alstom, a Siemens és a Stadler nem élt a MÁV rövid határidővel felkínált lehetőségével, írja a Világgazdaság.
11 milliárdért jöhetnek a Bombardier Talentok
A gazdasági tárca (GKM) pénteki döntése nyomán támogatja, hogy a MÁV megvásárolja a Bombardier által - és a GKM hátszelével - január végén mintegy 11 milliárd forintért felkínált tíz vonatot, értesült a Világgazdaság. A MÁV még várja a közbeszerzési döntőbizottság (KDb) állásfoglalását az ügyben.