A Hungarotel 2001-es és 2005-ös díjcsomagjaival is korlátozta az előhívós szolgáltatók megjelenését hálózatában - áll a GVH közleményében. 2001-ben azzal, hogy a Hungarotel csak akkor engedte közvetítő cég igénybevételét, ha a fogyasztó a legmagasabb havi díjas, illetve a legalacsonyabb percdíjakat tartalmazó csomágjára fizetett elő.
A korábbiakat felváltó, 2005. október 1-jén bevezetett Otthon díjcsomagokkal viszont az volt a baj, hogy valamennyi díjcsomag tartalmazott lebeszélhető perceket, így a Hungarotel arra ösztönözte előfizetőit, hogy csak a csomagokban foglalt "ingyenes" mennyiség felhasználása után tárcsázzák az előhívós szolgáltatók számait. A Hungarotel a "lebeszélhetőséget" a fogyasztók hívásszokásainak ismeretében úgy alakította ki, hogy ügyfelei ne tárcsázzanak előhívós szolgáltatót. túlnyomó többsége éppen a saját havidíjának megfelelő összeget szánjon a vezetékes telefon használatára.
"A Hungarotel magatartása elrettentette a versenytársakat attól, hogy belépjenek hálózatába. Ha viszont ennek ellenére mégis megpróbálkoztak ezzel, akkor jelentősen megnehezítette gazdasági helyzetüket." - áll a GVH közleményében.
A hivatal közleménye szerint a jogsértő helyzet azóta megszűnt, mivel a Hungarotel 2006. május 1-ével lebeszélhetőséget már nem tartalmazó, de a közvetítő-szolgáltató választását lehetővé tevő díjcsomag-családot vezetett be.