Az akció kapcsán alkalmazott reklámok, poszterek és szórólapok azt közölték a fogyasztókkal, hogy az adatkártya-akcióban kétféle módon lehet részt venni: új számlás előfizetést kell vásárolni vagy egy éves Mobile Data 500 vagy 1000 csomagot kell megrendelni.
A Pannon GSM azonban elhallgatta az akcióban való részvétel egyik, a reklámokban közöltekhez képest korlátozó jellegű feltételét: ha a fogyasztó új számlás előfizetést vásárol, akkor két éves hűségnyilatkozatot kell tennie.
A GVH nem tudta elfogadni azt a védekezést, hogy a fogyasztók ismerik a piaci gyakorlatot, ezért nem szerepelt a feltétel a hirdetésekben. A GVH nem vitatta, hogy a kedvezményes árú mobiltelefonkészülékek esetében a szolgáltatók széles köre kér hűségnyilatkozatot, azonban az általánosnak tekinthető fogyasztói tapasztalatok szerint a két éves hűségnyilatkozat nem önmagában a számlás előfizetéshez kapcsolódik, hanem egy új, kedvezményes árú mobiltelefonkészülék megvásárlásához.
A GVH szerint az a körülmény sem volt mellőzhető, hogy egy kialakulóban lévő részpiacról van szó, ahol még nem lehet a vállalkozások által általánosan követett és a fogyasztók által is általánosan ismert gyakorlatról beszélni. A bírság összegének megállapítása során a GVH figyelembe vette hogy, az elmúlt években már több alkalommal megrótta a Pannont, mert a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított.