3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapest Airport (BA) Zrt. tárgyalásokat kezdett a légitársaságokkal Ferihegy díjainak további mérsékléséről: azok a cég javaslata szerint 2007-től a következő öt évben tovább csökkennek majd. Mint ismert, térségünk legnagyobb fapadosa, a Wizz Air nemrég helyezte kilátásba, hogy az általuk magasnak tartott díjak miatt a jövőben a vidéki repterekre csoportosíthatja át erőforrásait.

2007-től él az új rendszer

A BA Zrt. által javasolt új tarifarendszer a repülőtéren jelenlévő valamennyi légitársaság számára alacsonyabb árakat kínál, függetlenül attól, hogy az 1-es, a 2A vagy a 2B terminált használja. Igaz, a 2A és a 2B esetében nagyobb lesz a csökkentés mértéke, mivel a cég szeretné közelebb hozni egymáshoz az 1-es és a 2-es terminál árait, derül ki a repülőtér-üzemeltető társaság közleményéből.

Október végéig tárgyalnak

Szollár Domokos, a BA ZRt. szóvivője kérdésünkre egyelőre nem tudta megmondani, mennyivel mérséklik a díjakat. "Ez a légitársaságokkal folytatott tárgyalások lezárulta után fog kiderülni. Az árleszállításról szóló javaslatunkat 2006. október 31-ig küldjük el a Polgári Légiközlekedési Hatóságnak, az új díjszabás 2007. január 1-jén lép életbe" - magyarázta.

A szóvivő szerint a BA a legjelentősebb légitársaságok vezetőivel külön is leül majd tárgyalni, emellett konzultálni fog a Ferihegyen működő légicégeket tömörítő Airline Operating Comitee-vel (AOC) is.

Az új rendszer drágulást is hoz majd: várhatóan 50 százalékkal emelkedni fog az átszálló utasok után fizetendő díj, ami - a cég indoklása szerint - így összhangba kerül majd a nemzetközi repülőtereken (például Bécsben) alkalmazott gyakorlattal.

A BA által kínált árkedvezmények viszont továbbra is érvényben maradnak: minden új célállomásra indítandó járat az első évben 50, a második évben pedig 25 százalék kedvezményt kap a leszállási díjakból.

Folyamatos árcsökkenést ígérnek

Dave Newman, a BA járatfejlesztési igazgatója szerint a változtatás célja, hogy Ferihegyet versenyképesebbé, vonzóbbá tegyék. "A reptér díjai a következő öt évben fokozatosan csökkenni fognak. Reméljük, hogy ezzel meg tudjuk tartani jelenlegi partnereinket, valamint újabb légitársaságokkal és járatokkal bővíthetjük kínálatunkat."

Mint ismert, a Wizz Air épp a múlt héten

jelentette be

: az általuk magasnak tartott árak miatt fontolgatják annak lehetőségét, hogy kapacitásaikat vidékre helyezik át. Három vidéki repülőtérrel, Debrecennel, Győr-Pérrel és Börgönddel is tárgyalásokba kezdtek járatok indításáról, és azokat reális alternatívának tekintik Feriheggyel szemben, emelte ki Váradi József, a diszkont-légitársaság vezérigazgatója.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!