A gyorsforgalmi beruházásokra vonatkozó szerződések megkötését a NIF Zrt. 2009-ben tervezi.
Az M0 déli szakaszán tervezett beruházások három projektrészből állnak: az M1-es és az M6-os közötti részt, valamint M6-os és az 51 számú főút közötti szakaszt további sávokkal és leállósávval bővítik, míg az 51-es számú főút és az M5-ös autópálya közötti új nyomvonalon kétszer három sávos, plusz leállósávos új útgyűrű épül.
Az új és a kibővített szakaszokat várhatóan 2011-ben adják át. Az M1 és az M6 közötti, valamint az 51-M5 közötti szakasz forgalomba helyezését 2011. június 30-ra, míg az M6-51 közötti részét 2011 végére tervezik.
A beruházással betonpálya szerkezet épül, hogy az új szakaszoknál elkerüljék M0-ás déli szakaszán tapasztalt burkolatleromlást. Ezzel párhuzamosan zajvédő falakat is kiépítenek ott, ahol ezt a forgalom indokolja.
Az M0-ás körgyűrű 2008-ban forgalomba helyezett keleti szakaszainak forgalmi tapasztalatairól Galuska János elmondta, hogy azok kedvezőek voltak, és a keleti szektor forgalomba helyezése jelentős elvonó hatást gyakorolt a Hungária körúti forgalomra.
Összességében már az első napokban akkora forgalom keletkezett keleten, amennyit eredetileg csak a néhány napos kezdeti időszak után vártak. A keleti szektorban 50 ezer jármű közlekedett naponta átlagosan az átadás óta. A déli szektoron ugyanez az adat 95 ezer jármű 2008-ban - tette hozzá Galuska János.