3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A BKK korábbi célja, hogy a dunai hajózás valódi része legyen a budapesti tömegközlekedésnek nem igazán teljesült, hiszen hiába állított „csatasorba” számos hajót és épített kikötőket, azokra az emberek inkább csak hétvégi programlehetőségként tekintettek. A cég azonban nem adta fel.

Azok után, hogy a BKK eddig nem ismert városfejlesztési terveket tett közzé a honlapján az elmúlt héten, hétfőn a vízi közlekedéssel kapcsolatos elképzelések láttak napvilágot. Ez alapján 2018 végére már nem csak sétahajóként fogunk tekintetni a Dunán ringatózó tömegközlekedési járművekre, ha megvalósul a tanulmány. A dokumentum szerint - amelyet a BKK tenderén nyertes Közlekedés Kft. idén áprilisban tett le az asztalra - a városi és elővárosi személyhajózás versenyképes alternatívát jelenthet a jelenleg rendelkezésre álló közlekedési módokkal szemben.

A hálózat például összeköttetést nyújthatna Budapest külső, belvárosi kapcsolatokkal gyengén kiszolgált városrészeiben (Budafokon, a Római-parton, Békásmegyeren), valamint a kötöttpályás elérhetőségekkel nem rendelkező agglomerációs településeken is. A belvárosi területeken átlós összeköttetésekkel lerövidítené a két part közötti utazási időt, illetve átkelő járatként kiváltaná a jelenlegi révhajókat. Ezen kívül feloldhatná a szigetek és a kieső Duna menti területek (különösen a Szentendrei-sziget, az Óbudai-sziget, a Kopaszi gát stb.) izolációját.

A terv a fővárosi Duna-szakasz majdnem egészére kiterjesztené a hajóközlekedést (kattintson ide a közlekedés hálózatért). A hálózat 4 viszonylatból állna, melyek közül a 2 alapjárat a belső városrészek kikötőit tárja fel. A külső városrészekből a belváros átellenes széléig közlekedő gyorsjáratok csak a jelentős csomópontokban állnának meg. A követési idő csúcsidőben egyenként 20-20 perc lenn (a közös belvárosi szakaszon 5 perc), ami csúcsidőszakban 60 percre ritkulna. Csúcsidőn kívül és hétvégén az alapjáratok érintenék az Óbudai-sziget, a Kopaszi gát és a Margitsziget kikötőit is.

A hálózat 18 darab 40 km/h sebességre képes, városi jellegű hajóval lenne működtethető. Az utasforgalmat 21 ezer főre becsülik egy irányban naponta. A kikötők közül néhány jelenlegit áthelyeznének a tanulmány szerint ugyanakkor több újat is létesítenének a fontosabb csomópontokon.

Nézze meg a jövő dunai hajóit! Kattintásra galéria nyílik!

A hajók kéttörzsű katamarán járművek lennének, természetesen akadálymentesítve, klimatizálva és jó kilátást nyújtva minden irányba. A kerékpár-szállítási lehetőség és a wi-fi már említésre sem méltó alapfeltétel. A BKK egyébként már felkérte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diákjait, hogy készítsenek látványterveket a jövő budapesti hajóihoz. A képekből adunk egy kis ízelítőt a galériában.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!