2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német autógyártó megduplázza az összeget, amit eddig elektromos autók fejlesztésére szánt.

Még erőteljesebben fordul az elektromos autók irányába és megduplázza a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésére szánt beruházási keretet a Volkswagen német autógyártó konszern, kihívást intézve az amerikai rivális Teslához egy tömegpiac megteremtésében.

Matthias Müller, a Volkswagen vezérigazgatója

A frankfurti autószalon megnyitása előtt a sajtónak adott nyilatkozatában Matthias Müller, a világ legnagyobb autógyártó csoportjának vezérigazgatója elmondta, hogy 2030-ra a konszern mintegy 300 modelljének mindegyikéből gyártanak majd elektromos változatot. Emellett 2025-ig nyolcvan új elektromos modellt is létrehoznak, ebből ötven teljes mértékben elektromos, harminc pedig hibrid meghajtású lesz. A Volkswagen immár azt tervezi, hogy 2030-ra több mint húszmilliárd eurót fordít a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésére, ami duplája az eddig megígért összegnek.

A Volkswagen meglehetősen idegenkedett az elektromos autóktól és az önvezető technológiáktól, mígnem két évvel ezelőtt kénytelen volt elismerni, hogy dízelüzemű járműveibe a csalásra lehetőséget teremtő szoftvert telepített. A hatalmas méreteket öltő dízelbotrány stratégiai irányváltásra késztette a vállalatot, miközben az akkumulátorok fejlesztésében elért jelentős eredmények és a légszennyezettség elleni küzdelem egyaránt a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésének gyorsítására ösztökél minden autógyártót.

"Egy olyan vállalatnak, mint a Volkswagen, nem a követő, hanem a vezető szerepét kell játszania" - hangoztatta Müller, a "Roadmap E" névre keresztelt útiterv főbb céljait ismertetve. A vezérigazgató ugyanakkor leszögezte, hogy nem fordítanak hátat a robbanómotoroknak sem.

"Úgy gondolom, hogy a belsőégésű és az elektromos motorok még hosszú ideig léteznek egymás mellett szerte a világban" - mondta.

A frankfurti autószalon kedden és szerdán sajtónapokkal veszi kezdetét. Csütörtökön és pénteken szakmai napokat tartanak, a nagyközönség pedig szeptember 19. és 27. között tekintheti meg az autóipar kiállított újdonságait.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!