
A cég termékeitől legfőképp az angolok és a németek fordultak el, ahol közel egy százalékkal estek az eladások. A világszintű trend szerint azonban 5,7 százalékkal emelkedett a hamburgeróriás értékesítése, az USA-ban kiugróan magas az adat, közel 10 százalék, írja a Brandrepublic.
A brit csökkenés miatt azonban a társaság 23 millió fontot különít el 25 egységének bezárására, további 50 saját üzemeltetésű éttermet pedig kiszervez franchise-partnerekhez. Az angol eladások csökkenése nem egy újkeletű probléma a cég számára, hiszen már öt éve folyamatosan ez a tendencia.
A társaság ételeitől a fogyasztók azért fordulnak el, mert azokat egészségtelennek, zsírosnak tartják, illetve néhány esetben összetevőik mást is tartalmaznak, nem csak a cég által korábban felvállalat alapanyagokat. Nemrégiben az Egyesült Államokban derült ki, hogy a társaság sült krumplija 30 százalékkal több zsírt tartalmaz a bevallottnál, valamint glutén- és tejszármazékok is megtalálhatók benne. Néhány fogyasztó be is perelte a vállalatot, ezért a McDonalds egészségesebb ételeket kínál vásárlóinak.
Kapcsolódó anyagok:
Sült krumplija miatt perlik a McDonaldsot
McDonalds: az újabb botrány az üzletnek sem tesz jót
Ismét támadások kereszttüzébe kerülhet a McDonalds
Egészségesebb kínálatot vezet be a McDonalds