Magyarországon 1990 és 2006. június 30. között 27 szakaszban, összesen 603 kilométer hosszú gyorsforgalmi utat adtak át a forgalomnak, egy szakasz PPP konstrukcióban, nyolc koncesszióban, míg 18 szakasz állami finanszírozásban épült - áll az Állami Számvevőszék (ÁSZ) jelentésében.
Az ÁSZ javasolja: a kormány az autópálya fejlesztések koncepciójának kidolgozásakor gondoskodjon finanszírozási tervek és az azokat megalapozó gazdaságossági számítások készítéséről. A magántőke bevonásakor, különösen a PPP konstrukció alkalmazása esetén, követelje meg, hogy készüljenek előzetes gazdaságossági számítások a PM által meghatározott számítási modell alapján.
A gazdasági és közlekedési miniszternek javasolják, hogy rendeletben szabályozza az autópálya törvény rendelkezéseinek végrehajtását. A jelentés szerint az állami finanszírozásban és a koncesszió, illetve PPP keretében épült autópálya beruházások finanszírozásánál a különbség abban volt, hogy a finanszírozás a költségvetést rövid, vagy hosszú távon, illetve a folyó évi költségvetést terhelte, vagy az államadósságot növelte.