Nagy árat kell fizetni a vállalat dolgozóinak a General Motors idei vesszőfutásáért, az eredetileg tervezett, és már akkor is igen súlyosnak tűnő 25 ezres leépítést még 5 ezer fővel toldotta meg a vállalat vezetése. A vállalat első embere az elbocsátások hírét azzal igyekezett tompítani, hogy fontos szerepe lesz a leépítésben a korai nyugdíjazásnak, illetve a felmondással távozókat sem pótolják.
[ajanlo=1322][igazitas=right/]A 30 ezres leépítéstől már a jövő évben komoly megtakarítást vár a társaság, reményeik szerint akár 7 milliárd dollárt is spórolhatnak. Ezzel kívánják egyensúlyba hozni a vállalat megbillent pénzügyi mutatóit, hiszen az idei év első kilenc hónapjában közel 4 milliárd dollár volt eddig a veszteség az egészségbiztosítási kiadások és a magas nyersanyagárak miatt.
A gyárbezárások során eldöntött termelés visszafogás egyben azt is jelenti, hogy egy hosszú korszak zárul le az autógyártás történetében. A detroiti óriás ugyanis az 1930-as évek világválságát követő időszakban vált Amerika és a világ vezető autógyártó cégévé. A növekedés olyan cégek felvásárlásának köszönhette, mint a Buick, a Cadillac, az Oldsmobile, az Oakland (a későbbi Pontiac) és a Chevrolet, valamint létrehozták a General Motors Truck Company-t is. A vállalat akvizíciós politikája később is folytatódott, Európában olyan márkák fémjelzik, mint az Opel, vagy a Saab. A világ legnagyobb autógyártója címet a GM-től a japán Toyota veszi át, amelynek fejlődése az elmúlt időszakban töretlen volt, és hibrid autói folytán ez a trend a jövőben is folytatódhat.