2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A következő három évben 12 üzem kapujára kerül lakat, és 30 ezer dolgozójától válik meg a világ legnagyobb autógyára, a General Motors. A vállalat elnök-vezérigazgatójának hétfői bejelentése szerint a racionalizálást követően évente 1 millióval kevesebb autót állítanak elő.

Nagy árat kell fizetni a vállalat dolgozóinak a General Motors idei vesszőfutásáért, az eredetileg tervezett, és már akkor is igen súlyosnak tűnő 25 ezres leépítést még 5 ezer fővel toldotta meg a vállalat vezetése. A vállalat első embere az elbocsátások hírét azzal igyekezett tompítani, hogy fontos szerepe lesz a leépítésben a korai nyugdíjazásnak, illetve a felmondással távozókat sem pótolják.

[ajanlo=1322][igazitas=right/]A 30 ezres leépítéstől már a jövő évben komoly megtakarítást vár a társaság, reményeik szerint akár 7 milliárd dollárt is spórolhatnak. Ezzel kívánják egyensúlyba hozni a vállalat megbillent pénzügyi mutatóit, hiszen az idei év első kilenc hónapjában közel 4 milliárd dollár volt eddig a veszteség az egészségbiztosítási kiadások és a magas nyersanyagárak miatt.

A gyárbezárások során eldöntött termelés visszafogás egyben azt is jelenti, hogy egy hosszú korszak zárul le az autógyártás történetében. A detroiti óriás ugyanis az 1930-as évek világválságát követő időszakban vált Amerika és a világ vezető autógyártó cégévé. A növekedés olyan cégek felvásárlásának köszönhette, mint a Buick, a Cadillac, az Oldsmobile, az Oakland (a későbbi Pontiac) és a Chevrolet, valamint létrehozták a General Motors Truck Company-t is. A vállalat akvizíciós politikája később is folytatódott, Európában olyan márkák fémjelzik, mint az Opel, vagy a Saab. A világ legnagyobb autógyártója címet a GM-től a japán Toyota veszi át, amelynek fejlődése az elmúlt időszakban töretlen volt, és hibrid autói folytán ez a trend a jövőben is folytatódhat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!