Tomcsányi István, a hazai fuvarokat szervező Hungarokombi Kft. vezetője a delmagyar.hu-nak elmondta, januártól megszűnt a magasvasúti pályahasználati díj miatt kapott állami támogatás. A kamionok az autópályákon fillérekért közlekednek, míg a pályahasználatért a Ro-La 400 millió forintot fizetett évente a MÁV-nak - tette hozzá. Az osztrák Ökombi és a magyar Hungarokombi által üzemeltetett Ro-La évente 30 ezer kamiont fuvarozott vasúton Szeged és Ausztria között.
A Hungarokombi Kft. vezetője hangsúlyozta: az állami dotáció összege megegyezett a MÁV-nak fizetett díjjal. "A vonal veszteségessé vált, az osztrák tulajdonos pedig a bezárás mellett döntött. Többször is megkerestük a kormányzatot, hogy anyagi támogatást kapjon a Ro-La, eredménytelenül" – tette hozzá. A Délmagyar megtudta: azzal, hogy az Ökombi megszünteti a kamionok fuvarozását, a MÁV 1,3 milliárd forinttól esik el.
A Ro-La egyébként sikertörténetnek indult, ahogy a lap írja: 2002-ben még több mint 100 ezer kamion vonatozott át Magyarországon. Hazánk EU-csatlakozásával ez a szám 80 ezerre, míg Bulgária és Románia integrálásával évente 30 ezerre csökkent, ugyanis az új tagországok csatlakozásával megszűnt a kamionosok engedélykötelezettsége az Európai Unióban.
mfor.hu