A Versenytanács három pontban indokolta döntését. Az első szerint a vállalat széles körben reklámozott akciós termékei már az akció kezdő napján sem voltak kaphatóak, vagy - tekintettel a Tesco alacsony készletére - rendkívül rövid idő alatt elfogytak.
A második sérelmezett pont a szupermarketlánc által nyújtott árkedvezméy volt, ugyanis a cég valótlan tájékoztatást tett közzé. A Tesco reklámújságjaiban egyes termékeket "több mint 50 százalék megtakarítás" felirattal, valamint "több, mint 35 százalék megtakarítás" felirattal hirdetett. A reklámújság hátoldalán pedig - apró betűvel - arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a százalékos megtakarítás melyik időszakhoz képest számítandó.
Az utolsó pont megállapította, a GVH Versenytanácsa jogalkalmazási gyakorlata szerint a vállalkozások a reklámkiadványaikban közzétett állítások valóságáért ők maguk, mint reklámozók felelnek. A Tesco nem vitatta, hogy a terméket más kereskedők is forgalmazták, tehát a reklámban szereplő állítás nem tekinthető igaznak. Ebből következően a reklám alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.
Kapcsolódó anyagok:
A Tescót 10 millió forintra büntette a versenyhivatal