2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az augusztus 29-én tartott tárgyalásán elmarasztalta az Euronicset, és jogsértő magatartásáért 3 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.

A GVH a határozatban megállapította: az Euronics Magyarország Kft. azzal, hogy megnehezítette az általa reklámozott hordozható számítógépre adott árengedmény megítélését, valamint hogy az általa forgalmazott egyes televíziókat a valósnál nagyobb árkedvezménnyel hirdette meg, továbbá, hogy a "Tud ennél olcsóbbat?" szlogent alkalmazta a 2005. és 2006. évi időszakban, a fogyasztók tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított.

Az Euronics az általa forgalmazott hordozható számítógépet az akciós újságjában, valamint óriásplakáton a következőképpen hirdette: "149.999,- Ft helyett 99.999,- Ft + ÁFA". A GVH a népszerűsítést azért ítélte versenyjogsértőnek, mert az eredeti árról nem tudni, hogy bruttó ár, mivel az akciós ár egyértelműen nettó ár.

A fogyasztó ezért az eredeti árat is nettó árnak vélheti, amelyből következően a kedvezmény nagysága a valósnál kedvezőbb. A fogyasztói megtévesztésre alkalmas magatartást megszünteti az ugyanott olvasható apró betűs magyarázat, ami az Euronics javára írandó, de nem változtat azon, hogy a különböző alapú árfeltüntetés az ajánlata megítélését nehezíti.

A GVH a versenytörvénybe ütközőnek ítélte meg továbbá az Euronics azon reklámját, mellyel az általa forgalmazott két különböző Samsung televíziót népszerűsítette. A vállalkozás nem tudta ugyanis bizonyítani, hogy az általa korábbinak megjelölt árért - melyből állítása szerint árengedményt nyújt - kínálta-e valaha az adott terméket.

A GVH versenyjogsértőnek minősítette a Euronics 2005 második félévi és 2006. évi reklámújságainak "Tud ennél olcsóbbat?" jelszavát, ugyanis a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az általa kínált termékek a legkedvezőbb árfekvésűek a piacon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!