Az első három negyedévben az általános kínálatot nyújtó bónusz/kupon piac elérte a 4 milliárd forintos közvetített forgalmat. Az ajánlatok révén a kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz átlagosan 68%-kal olcsóbban jutottak hozzá a vásárlók, így ha kedvezmények nélküli forgalmat nézzük, akkor az értékesített ajánlatok valódi értéke meghaladta a 12,4 milliárd forintot. Az egyes bónusz/kupon piaci szereplők segítségével a vásárlók összesen 8,4 milliárd forintnyi megtakarítást értek el.
Az idei évben szeptember végéig 13400 ajánlat került meghirdetésre, amely már most meghaladja a tavalyi teljes évre vonatkozó 12 ezres értéket. Az első három negyedévben összesen 736 ezer bónusz/kupon talált gazdára, melyek 57 százaléka szolgáltatásra, 43 százaléka pedig termékre vonatkozott. A meghirdetett ajánlatok átlagos értéke 11800 forint volt, mely a korábbi évekhez képest némi csökkenést jelent, ez azonban a piac átalakulásának tudható be. Ebben az évben az eladott bónuszok/kuponok között jelentősen nőtt a termékjellegűek aránya, amelyeknek az átlagos értéke jellemzően jóval alacsonyabb, mint a szolgáltatást kínáló ajánlatokénak. Az értékesített bónuszok/kuponok átlagos vásárlási értéke 5400 forint volt.
A három legnagyobb közvetítő együttesen 9200 ajánlatot hirdetett meg az idei évben, ami az összes meghirdetett ajánlat 69 százaléka. Emellett a teljes piacon értékesített 736 ezer bónuszból/kuponból 78 százalék az ő tevékenységükhöz kötődött. Mind az értékesítési darabszámok, mind a meghirdetett ajánlatok szempontjából a Bónusz Brigád maga mögé utasította az összes piaci szereplőt. A piacvezető háromszor annyi ajánlatot hirdetett meg és kétszer annyi bónuszt/kupont értékesített, mint a második helyen álló Kupon Világ.
A tavalyi évben tapasztalt konszolidáció az idei évben is folytatódott, az eddig is TOP 3 közvetítőnek számító Bónusz Brigád, Kupon Világ és Napi Tipp tovább erősítette pozícióját a piac többi szereplőjével szemben. A három szereplő 3,2 milliárd Ft-os forgalmat bonyolított le az első kilenc hónapban (a teljes piac 80 százaléka) és csak nekik köszönhetően a vásárlók 7,2 milliárd forintnyi megtakarítást realizálhattak.
Főszerepben a szolgáltatások
Az első három negyedévben realizált 4 milliárd forintos forgalom 79 százaléka a szolgáltatások, 21 százaléka pedig a termékek értékesítéséből adódott. A tavalyi év azonos időszakához képest a termékjellegű ajánlatokból érkező forgalom súlya megnőtt, az akkori 12 százalékról idén eddig egészen 21 százalékig emelkedett. A meghirdetett ajánlatok 68 százaléka, az eladott bónuszok/kuponok számának pedig 57 százaléka volt szolgáltatás. A tendencia azt mutatja, hogy ugyan a forgalom továbbra is elsősorban a nagyobb értéket megtestesítő szolgáltatási ajánlatok eladásából adódik, de a termékek szerepe fokozatosan felértékelődik és egyre több ilyen jellegű bónusz/kupon kerül be a kínálatba. Habár a termék ajánlatok átlagos értéke csupán fele a szolgáltatásokénak, a nagy volumenű értékesítések miatt összességében így is jelentős, közel 900 millió forintos forgalmat generáltak.
A szolgáltatásokon belül a különböző ajánlat-kategóriák népszerűsége változatlan, idén is az utazási ajánlatokból folyt be eddig a legnagyobb bevétel. A második és a harmadik helyen a korábbiakhoz hasonlóan a szépségápolási és az egészséghez kapcsolódó bónuszok/kuponok szerepelnek.
Kedvezményes árú webboltok
Az általános kínálatot nyújtó bónusz/kupon oldalak már jelenleg is sokféle szolgáltatást, illetve terméket kínálnak a vásárlók számára. A meghirdetett ajánlatokban mutatkozó tendencia alapján a jövőben tovább fog szélesedni a kínálat. A piaci konszolidáció során várhatóan a nagyobb szereplők alakulnak egyfajta kedvezményes árú webbolttá.
A meghirdetett ajánlatok egyre szélesebb kínálatának köszönhetően nagy valószínűséggel az idei karácsonyi szezonban a kedvezményes ajánlatoknak is nő a szerepük. A bónusz/kuponos oldalak gyors és egyszerű lehetőséget kínálnak a vásárlóknak a karácsonyi ajándékozásban és mindezt kedvezményes árakon. Az ünnepi vásárlások további lökést adhatnak a bónusz/kupon oldalak forgalmának.
mfor.hu