2p

72 másodperc alatt fönt lehetünk a Citadellánál.

Valóban lesz Gellért-hegyi sikló: a Főpolgármesteri Hivatal megerősítette a G7 értesülését, hogy az Erzsébet híd budai hídfője környékén a projekttel kapcsolatos régészeti feltárás zajlik. A lap szeptember végén írt először a fejlesztésről, de akkor a főváros még titkolózott a beruházás kapcsán.

A Gellért-hegyi sikló látványterve. (Fotó: Walton Imre)
A Gellért-hegyi sikló látványterve. (Fotó: Walton Imre)

A Főpolgármesteri Hivatal most azt is közölte, hogy az építési munkák a következő fél évben megkezdődnek, és várhatóan 2020 nyarán már siklóval lehetne menni a Gellért-hegyre. A hivatal szerint a beruházás “egyik nem titkolt célja”, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalomtól a környezet megóvása és a hegy tehermentesítése érdekében.

A sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd. A budavári siklóval ellentétben egy pálya lenne, középen egy kitérővel. A siló az Orom utca magasságáig a föld alatt fut majd, aztán feljön a felszínre, és egy 2,5-3,5 méter magas hídszerkezeten halad tovább. Egy kabin 40 férőhelyes lesz, a menetidőt 72 másodpercesre ígérik.

A beruházás bekerülési költsége 4-5 milliárd forint lesz az “előkészítés jelen állása szerint”. 

A sikló projektgazdája a Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft, amely 25 százalékban a BKK tulajdonában van, 75 százalékban pedig egy magáncégé. A főváros közlése szerint a finanszírozást ez a többségi tulajdonos, a Sikló-Beruházó Kft. nevű magáncég biztosítja “pénzintézeti és/vagy magánforrásból”.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!