A GVH két, egymással összefüggő magatartás értékelésekor azt vizsgálta, hogy egyrészt megfelelő tájékoztatást kap-e a fogyasztó az árfolyamváltások közötti választási lehetőségről (a saját banki, illetve a Ryanair átváltási rendszeréről), másrészt a Ryanair információja valós-e.
A GVH döntése szerint a Ryanair 2012 februárja és 2015 októbere között, a repülőjegyek foglalásakor (azokban az esetekben, ahol eltérő volt az indulási ország pénzneme a foglaláskor használt bankkártya pénznemétől)
- nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat arról, hogy a Ryanair Dinamikus Valuta Átváltási Rendszere helyett választhatnák a saját bankjuk átváltását, azaz átváltási árfolyamait is, hiszen csak a foglalási folyamat végén, a kártyaadatok megadását követően alig észrevehetően hívta fel a fogyasztók figyelmét e tényre, és így alapbeállításként a Ryanair rendszere érvényesült;
- megtévesztette a fogyasztókat, mert hamisan ígérte, hogy a Ryanair rendszerének "választásával" jobban járnak, mint saját banki átváltásaikkal.
A GVH a Ryanairre kirótt bírság kiszabásakor a társaság hazai (árfolyamváltással érintett) értékesítéséből származó árbevételére (annak 3%-ára) alapozott.
A jogsértésért 50.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH, áll a szervezet közleményében.
mfor.hu