2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Országszerte közel 600 kilométernyi alsóbbrendű mellékút újul meg az idén az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) csaknem 87 milliárd forintnyi forrásaiból - jelentette be Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitikáért felelős államtitkára pénteken Jászboldogházán, az útfelújításban érintett egyik településen.

Hegmanné Nemes Sára jelezte: a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az utóbbi évek legnagyobb keretösszegét fordíthatja európai uniós forrásból a Jász-Nagykun-Szolnok megyei mellékúthálózat rekonstrukciójára. A közútkezelő 28,4 kilométernyi erősen leromlott állapotú, "tengelytörő" útszakasz felújítását indítja el az ÚSZT Regionális Operatív Programok keretében, összesen 3,18 milliárd forintos támogatásból. Így megkezdődik a Szentlőrinckáta-Jászberény összekötő út 8,9 kilométeres, az Újszilvás-Tápiógyörgye-Jánoshida összekötő út 8,4, a Jászapáti-Jászszentandrás összekötő út 5,7, valamint a Kunhegyes-Abádszalók összekötő út 5,4 kilométeres szakaszának felújítása.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta: a nemzeti vagyonról szóló sarkalatos törvény 2012 januárja óta a legszigorúbban védett, kizárólagos állami tulajdonba tartozó, elidegeníthetetlen vagyoni körbe sorolja az országos közúthálózatot. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ a tavalyi év végén bruttó 7200 milliárd forint értéken tartotta nyilván az országos közutakat a koncessziós autópálya-szakaszok és további mintegy 800 milliárd forint értékű, vagyonkezelésbe vételre váró beruházás nélkül.

Hozzátette: e kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon megőrzését is szolgálja a közutakra szánt uniós források maradéktalan hasznosítása. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése területén a jelenlegi időszakban minden régióban sikerült elérni a közel 100 százalékos forráslekötést.

Szőke József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy bár az autópályák és a főútvonalak látszanak zsúfoltnak, a mellékutakon bonyolódik le a napi járműforgalom 60-70 százaléka.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!