Hegmanné Nemes Sára jelezte: a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az utóbbi évek legnagyobb keretösszegét fordíthatja európai uniós forrásból a Jász-Nagykun-Szolnok megyei mellékúthálózat rekonstrukciójára. A közútkezelő 28,4 kilométernyi erősen leromlott állapotú, "tengelytörő" útszakasz felújítását indítja el az ÚSZT Regionális Operatív Programok keretében, összesen 3,18 milliárd forintos támogatásból. Így megkezdődik a Szentlőrinckáta-Jászberény összekötő út 8,9 kilométeres, az Újszilvás-Tápiógyörgye-Jánoshida összekötő út 8,4, a Jászapáti-Jászszentandrás összekötő út 5,7, valamint a Kunhegyes-Abádszalók összekötő út 5,4 kilométeres szakaszának felújítása.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta: a nemzeti vagyonról szóló sarkalatos törvény 2012 januárja óta a legszigorúbban védett, kizárólagos állami tulajdonba tartozó, elidegeníthetetlen vagyoni körbe sorolja az országos közúthálózatot. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ a tavalyi év végén bruttó 7200 milliárd forint értéken tartotta nyilván az országos közutakat a koncessziós autópálya-szakaszok és további mintegy 800 milliárd forint értékű, vagyonkezelésbe vételre váró beruházás nélkül.
Hozzátette: e kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon megőrzését is szolgálja a közutakra szánt uniós források maradéktalan hasznosítása. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése területén a jelenlegi időszakban minden régióban sikerült elérni a közel 100 százalékos forráslekötést.
Szőke József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy bár az autópályák és a főútvonalak látszanak zsúfoltnak, a mellékutakon bonyolódik le a napi járműforgalom 60-70 százaléka.
MTI