Elmondta: az e-motorok és új generációs belső
égésű erőforrások kutatásával, fejlesztésével foglalkozó létesítményben
harminc új fejlesztőmérnök kap állást. Hozzátette, a járműipar a magyar
gazdaság zászlóshajója, amelynek termelési értéke először tavaly haladta
meg a nyolcezer milliárd forintot, ezzel az ipari kibocsátás 28,7
százalékát adva.
Szijjártó Péter közlése szerint a magyarországi
járműipar exportja két százalékkal, belföldi árbevétele hét százalékkal
nőtt, az export aránya pedig 91,8 százalék volt. Kifejtette, aki
sikeres az autóiparban, az sikeres az új ipari korszakban is. Úgy vélte,
Magyarország helyes döntést hozott akkor, amikor az autóiparra helyezte
a fókuszt, hiszen aki a mostani, modern ipari korszakban autóipari
beruházásokat tud magához vonzani, az sikeres tud lenni a teljesen új
versenyfeltételeket támasztó, teljesen új technológiai megoldásokra
épülő ipari korszakban is.
Elmondta, negyedszázada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon. Aláhúzta, közvetlenül 12 ezer 300, a beszállítókkal együtt 30 ezer embernek ad munkát, a világ legnagyobb autóipari motorgyárát üzemelteti, és az ország egyik legnagyobb árbevételű és exportorientált cége. A miniszter "elképesztő sikersztorinak" nevezte az Audi negyedszázados győri jelenlétét.
Achim
Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. ügyvezető elnöke arról beszélt: az
Audi történelmet írt Magyarországon, amikor 1993-ban létrehozta első
Németországon kívüli gyárát 65 ezer négyzetméteren, 700 alkalmazottal,
napi kétezresre tervezett motorkibocsátással.
Mint mondta, ma már
12 ezer 300-nál magasabb a munkatársak száma, akik tavaly - ötmillió
négyzetméteren - 1 millió 965 ezer 156 erőforrást és 105 ezer 491 autót
állítottak elő. Közölte, fennállásának negyedszázada alatt a győri
gyárban 33 millió motor és - a gyártás 1998-as indítása óta - 1,15
millió jármű készült.
A jövőről szólva kijelentette, "folytatjuk
azt, amit a legjobban tudunk, motorokat és autókat gyártunk, a
legmagasabb színvonalon", jelezve, hogy ebben az évben kezdődik az
elektromos erőforrások és a Q3-as modell sorozatgyártása Győrben.
Achim
Heinfling hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a vállalatnak remek az
együttműködése a várossal és a kormánnyal, és az ország kedvező
gazdasági környezetének - benne az elkötelezett munkavállalóknak -
komoly szerepe van abban, hogy az európai autógyártás egyik központja
itt jött létre.
Borkai Zsolt, Győr polgármestere az eseményen
kiemelte: az Audi 25 évvel ezelőtti döntésében fontos szerepet játszott,
hogy a vállalat számított a magyar emberek szorgalmára, tehetségére,
kitartására, a városban rejlő lehetőségekre, hangsúlyozva, hogy mára a
gazdaság mellett az Audi az élet számos területén jelen van a városban
és együtt gondolkodik azzal, legyen szó a kultúráról, az oktatásról, a
sportról vagy az egészségügyről. A polgármester kiemelte, ahhoz,
hogy a vállalat és a város eredményesen működjön együtt, szükség volt a
kormányzat megfelelő hozzáállására is, amellyel lehet közösen
gondolkodni és cselekedni. Hozzátette, az Audi elkötelezett
munkavállalói nélkül sem a gyár, sem a város, sem az ország nem lenne
ennyire sikeres.