2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Euro Telemarketing s.r.o megtévesztő reklámokat tett közzé a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékével kapcsolatban. A jogsértés elkövetéséért 70 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A Euro Telemarketing s.r.o 2013 januárjától a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékét kommunikációs kampány keretében reklámozta, több szempontból jogsértő módon.

A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o a Terramagon +7 mágnesterápiás készüléket orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére. A hivatal szerint a készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni, a készülék egészségre gyakorolt hatása tekintetében valótlan állításokat tett közzé. A GVH megállapította azt is, hogy a készülékkel kapcsolatban valótlanul állította, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas. A készüléket „a készlet erejéig” kedvezményes áron elérhetőként hirdette, megjelölve a termék 289.000 Ft-os nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy a hivatkozott magasabb árat a termék értékesítése során valaha alkalmazta volna.

A GVH a 70 millió forintos bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, a készülék bizalmi jellegű termék. Szintén ilyennek minősült, hogy a megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része – az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók – fokozottan kiszolgáltatott. Az sem tetszett a hivatalnak, hogy a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!