3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az IATA az idei évre 7,4 milliárd dolláros veszteséget valószínűsít a világ légitársaságainál, miközben az iparág 8,3 százalékos bővülését várja - jelentette be Giovanni Bisignani főtitkár Johannesburgban az IATA negyedéves értékelésén.

A világ menetrendszerű légi forgalmának 94 százalékát bonyolító 265 légitársaságot magába tömörítő nemzetközi repülési szövetség szerint a veszteség 1,4 milliárd dollárral lesz több a vártnál. Ami a rekord magas olajárak világ légi iparára gyakorolt hatásának tudható be. A hatékonyság növelése és a költségcsökkentés ellenére a magas kerozinárak szinte az egész ágazati nyereséget felemésztik. Jelenleg az üzemanyagárak a repülési költségek negyedét teszik ki. Bisignani szerint egy dollárnyi olajár-emelkedés összességében egymilliárd dolláros többletköltséget okoz a világ légitársaságainak - jelentette az MTI.

A főtitkár egyúttal elvetette a nyolc legfejlettebb ipari ország, a G8 arra vonatkozó javaslatát, hogy légiadót vezessenek be Afrika segélyezésére. Egy oxfordi tanulmányt idézve hangsúlyozta: a légi forgalom 10 százalékos növekedése 1,6 százalékkal járul hozzá a GDP-k növekedéséhez. Ezért Bisignani szerint a légiforgalom drágításának nincs értelme az afrikai helyzet vélt javítására.

[ajanlo=538][igazitas=right/]Az IATA az elektronikus jegykiadás általános bevezetését szorgalmazza, mely ha átvenné a nyomtatott repülőjegyek szerepét, becslések szerint évi 3 milliárd dollár takaríthatnának meg világszerte. A világon eladott 340 millió repülőjegy 33 százalékát már most is elektronikusan állítják ki. Bisignani hangsúlyozta, hogy ez a biztonságot is növelné, az utaslisták könnyebb összeállíthatóságával.

Az IATA adatai szerint a világ repülési ipara a 2001. szeptember 11-i amerikai merényletsorozattól tavaly év végéig 36 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel. Az utóbbi időben a helyzetet a magas üzemanyagárak is nehezítik: a szövetség szerint idén a légitársaságok csak üzemanyagra mintegy 100 milliárd dollárt költenek.

Bisignani korábban hangsúlyozta, hogy a helyzet térségről térségre különböző: az amerikai légitársaságok idén előreláthatólag 9 milliárd dolláros veszteséget szenvednek, az európaiak valószínűleg 1,4 milliárd dollár körüli nyereséget termelnek, az ázsiaiak pedig 2,6 milliárd dolláros plusz körül zárják az évet. A polgári repülés egy része kifizetődő, a 400 milliárd dolláros éves forgalmú ágazat alacsony haszonkulcsa azomban semmiképpen sem elfogadható.

Menedzsment Fórom

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!