Az Édességgyártók Szövetsége közleményében az induló szezon alkalmából ismertette: noha a bizonytalan gazdasági környezet ellenére a gyártók továbbra is kiemelten figyelnek a minőségre, fennáll a veszélye, hogy a fogyasztók az olcsóbb termékek felé fordulnak. A szövetség adatai szerint a 4-5 hétig tartó szezonban a magyar lakosság a hungarikumnak számító szaloncukorból 4000 tonnányit vásárol, tavaly közel 5 milliárd forintot költött erre.
A 2010. évi karácsonyi szezonban összesen 738 tonnányi figurás édességet vásároltak, 2,5 milliárd forint értékben. A legjelentősebb tétel ebből a klasszikus Mikulás figura, amelyből mintegy 1,34 milliárd forint értékben vásároltak tavaly, 256 millió forintért pedig más üreges csokoládé figurákat, például a csoki díszeket. Növekszik az adventi kalendáriumok népszerűsége is, ebből 278 millió forint értékben fogyott tavaly. A figurás édességek fogyasztásának fele a karácsonyi szezonra esik - jegyzi meg a közlemény.
A szövetség saját felméréseire hivatkozva rámutat: a vásárlások szerkezetében mind a szaloncukroknál, mind pedig a figurás édességeknél "minőségi változás" figyelhető meg. A statisztikák szerint ugyanis a 2010 karácsonyán értékesített édességek mennyiségének 67 százaléka (494 tonna), értékének pedig már 84 százaléka (2,07 milliárd forint) valódi csokoládéból készült termék volt.
MTI