3p

A szilveszter slágerterméke továbbra is a virsli, decemberben egy vásárlás alkalmával a háztartások több mint fele vásárol belőle harmadával többet, összesen 80 dekagrammnyit - derül ki a GfK Hungária felméréséből. A Sága Foods Zrt. és az Ipsos kutatása szerint Magyarországon évente közel 30 ezer tonna virslit vásárolnak, ami háztartásonként átlagosan 7,3 kilogramm.

A GfK piackutató MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a virsli éves mennyiségi összforgalmának közel egyötöde koncentrálódik decemberre. Tavaly az utolsó havi forgalom növekedni is tudott az előző év azonos időszakához képest, miközben éves szinten kissé visszaesett a virsli iránti kereslet.

A családok év közben átlagosan 60 dekagramm virslit vesznek egy-egy bevásárlás alkalmával, míg a decemberi időszakban ez közel egyharmadával megugrik: több mint 80 dekagrammra nő az átlagos mennyiség - emeli ki a GfK. Az év végi virsli értékesítésben a hipermarketek teljesítenek a legjobban, a csatorna piaci részesedése 6 százalékponttal, 27 százalékról 33 százalékra ugrott tavaly ebben az időszakban. A diszkontokban vásárolták meg az összes eladott mennyiség 24 százalékát, míg az egyéb boltok 25 százalékkal részesedtek tavaly a virsli mennyiségi forgalmából.

A piackutató intézet adatai szerint a háztartások napi fogyasztási cikk, így friss hús vásárlásainak összforgalmából a december hónap jellemzően mintegy 10 százalékkal részesedik, hiszen a családi összejöveteleket és vendéglátást megelőző karácsonyi készülődés során a legtöbb élelmiszer forgalma jelentősen megugrik. A legtöbb húsféle esetében az egész évben megvásárolt mennyiség mintegy tizede, 10-13 százaléka koncentrálódik decemberre.

A Sága Foods Zrt. és az Ipsos Zrt. legfrissebb kutatása szerint a magyar fogyasztók évente nagyjából 33 milliárd forintot költenek virslire, a forgalom 60 százalékát a szárnyashúsból készült termékek adják. Magyarországon évente közel 30 ezer tonna virslit vásárolnak, ami háztartásonként átlagosan 7,3 kilogrammot jelent.

Gál Judit, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs menedzsere az MTI érdeklődésére közölte: az éves virsli értékesítés 25 százalékát decemberben adják el, az idei szezonban a tavalyi évhez képest enyhe forgalomnövekedéssel számolnak. Idén az emészthető bélbe töltött virslik, bécsi virslik, frankfurti virslik és a juhbeles virslik a sláger termékek. A vásárlók az alacsonyabb árú termékeket azonos arányban választják, mint az ismert márkák termékeit - tette hozzá.

A Chio termékeket is gyártó Intersnack Magyarország Kft. felmérése szerint decemberben harmadával nő a sós snackek fogyasztása az év többi időszakához képest, ezen belül a sóspálcikák, chips-ek fogyasztása 15 százalékkal magasabb decemberben. A mogyorófélék forgalma nő ilyenkor a legjobban, 40 százalékkal. A sós rágcsálnivalót vásárlók 62 százaléka 20-39 év közötti, 10 százalékuk pedig a 10-19 éves korosztályból kerül ki. A magyarok 47 százaléka csak havonta 2-3 alkalommal vesz chipset, az egy főre jutó éves chipsfogyasztás 300 gramm. Ezzel a mennyiséggel Európában hátulról a második helyet foglaljuk el, ennél kevesebb burgonyaszeletet csak Romániában fogyasztanak - közölte a győri cég piackutatója.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!