A 2008. évi elnökválasztási verseny már eddig is több rekordot eredményezett: a legnagyobb összegű adományokat gyűjtötték össze az elnökjelölt-aspiránsok, és minden korábbinál több szavazó vett részt az előválasztásokon. Tévés választási reklámokra eddig 2004-ben fordították a legtöbb pénzt a politikusok, az akkori csúcs 500 millió dollár volt - mondta Evan Tracey, a politikai hirdetéseket vizsgáló Kampány Média Elemző Csoport vezetője.
"Hónapról hónapra, negyedévről negyedévre újabb rekordokat rögzítünk" - közölte Fred Reynolds, a CBS médiakonszern pénzügyi igazgatója. Mint hozzátette, a választási kampány felpörgése jó hír a televízióknak, mivel a gyengülő gazdasági körülmények közepette csökkent az autós és ingatlanhirdetések száma, kevesebbet reklámoznak a pénzügyi szolgáltatók. A CBS-nek idén az első negyedévben csaknem 30 millió dolláros bevétele volt politikai hirdetésekből.
Elemzők szerint a média megváltozott világában - a népszerű videomegosztó portál nyomán sokan YouTube-korszakról beszélnek - még mindig a tévék jelentik a leghatékonyabb eszközt arra, hogy a politikusok a választók széles rétegeit közvetlenül megszólíthassák.
A The Washington Times szerint csak a két nagy párt várható elnökjelöltje, a republikánus John McCain és a demokrata Barack Obama naponta átlagosan 250-300 ezer dollárt költ hirdetésekre.