A tavalyi évhez képest 7 százalékkal emelkedtek a cég bevételei, melyet a nagyon jó amerikai és az egyre inkább magához térő európai piac fellendülésének köszönhettek.
A hamburgeróriás újraszervezte globális üzletvitelét, egészségesebb ételekkel, salátákkal és csirkés ételekkel édesgeti vásárlóit a már megszokott burgerek és krumplik mellett. A cég bejelentése szerint adózott nyeresége 2,6 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 2,2 milliárd dollárról.
A társaság elmondása szerint a német, a francia és azt orosz piac húzta leginkább az európai eladásokat. Jim Skinner, a vállalat vezére szerint az idén ezekben a térségekben fognak leginkább erősíteni és fejleszteni. A McDonalds idén globálisan 800 új étterem nyitását tervezi egy 1,8 milliárd dolláros projekt keretén belül.
Érdekesség, hogy a közelmúltban a vállatban komoly tulajdonrésszel rendelkező Pershing Square Capital ezeket a fejlesztéseket hiányolta. Mint arról az mfor.hu korábban már beszámolt, a társaság egyik legnagyobb tulajdonosa nemrégiben hiába rukkolt ki átalakítási terveivel, a menedzsment lesöpörte azokat az asztalról.
Az eredmények javulását segítette az is, hogy a hamburgeróriás működése során először tartott vállalati felelősség-vizsgálatot az európai piacon, ahol az értékesítése erősen megcsappant, mivel összefüggésbe hozták azzal, hogy ételei nem biztonságosak és elhízást eredményeznek.
A társaság az is bejelentette, hogy igyekeznek még inkább megfelelni az érintettek elvárásainak. A részvényesek és a vállalat környezetében lévők is azt várják el a cégtől, hogy a jövőben kommunikálja jobban az aktuális témákat, amivel a McDonalds foglalkozik, közölte Denis Hennequin, a hamburgerlánc európai vezére.
Kapcsolódó anyagok:
Elutasították a McDonalds átszervezési terveit
Frissen készítik majd a McDonalds ételeit
McDonalds: McMunka és kvalitás