3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BKV-nak nyújtandó tulajdonosi hitelről, valamint a főváros és a kerületek közötti forrásmegosztásról is döntés születhet a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

A képviselők arról határozhatnak, hogy az önkormányzat 9 milliárd forintos tulajdonosi kölcsönt biztosít a BKV-nak április 30-i visszafizetési határidővel, valamint további 6 milliárdos közszolgáltatási ellentételezést fizet a cégnek.

Az előterjesztés a korábbi, rendkívüli, de elhalasztott közgyűlésre beterjesztett dokumentumhoz képest több ponton is változott, így a határozati javaslatok között megjelent, hogy a főváros nem akarja ritkítani a BKV-járatokat, kikerült viszont a jegyáremelés lehetősége.

A forrásmegosztásról szóló törvény szerint összesen csaknem 11 milliárd forinttal kevesebb bevétel illetheti meg a fővárosi és a kerületi önkormányzatokat az idén, ezért az előterjesztésben azzal számolnak, hogy a főváros 5,1 milliárd forinttal, a kerületek pedig 5,689 milliárd forinttal kevesebb forrást kapnak.

Az idén összesen 201 milliárd 750 millió forint az a tervezett összeg, amely megosztottan illeti meg a fővárosi önkormányzatot és a kerületeket, ez 10 milliárd 775 millió forinttal kevesebb az előző évinél. A forrásmegosztásról szóló törvény szerint az összeg 47 százaléka, vagyis 94 milliárd 788 millió forint a fővárosi önkormányzatot illeti meg, míg 53 százalékra a kerületi önkormányzatok jogosultak, ez az összeg 106 milliárd 961 millió forint.

Több közlekedési tárgyú előterjesztést is tárgyal a közgyűlés. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kidolgozta azt a tervezetet, amelynek alapján bevezetnék az elektronikus jegyrendszert a BKV-nál 2014-ben. Megjelenhet az időalapú jegy, az utazásra elköltött pénzre vonatkozó napi limit és az úgynevezett érintésmentes bankkártyás fizetés lehetősége is, a bérletes utasok pedig otthonról, a számítógépük mellől hosszabbíthatnák meg bérletük érvényességét.

Több lépésben vezetnék be az új rendszert, erről a BKK egy több mint háromszáz oldalas tanulmányt készített. Ebben kitérnek arra, hogy az utasok számára átláthatóbb és igazságosabb jegyrendszert kívánnak bevezetni, amely kedvezőbb a közösségi közlekedést napi szinten és csak alkalmanként használók számára is.

György István ágazati főpolgármester-helyettes kezdeményezésére dönthetnek hét új P+R parkoló HÉV- és metróvonalak melletti kialakításáról. Az előterjesztés szerint 2013-tól új parkolási lehetőséget biztosítanának a 2-es metró Pillangó utcai és Örs vezér terei állomásánál, az 5-ös (szentendrei) HÉV békásmegyeri és kaszásdűlői megállójánál, a 6-os (ráckevei) HÉV közvágóhídi végállomásánál, a 7-es (csepeli) HÉV csepeli végállomásánál, továbbá a 8-as és 9-es (cinkotai, gödöllői) HÉV cinkotai megállójánál.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!