3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Alstom szerint a BKV hibájából nem szállíthatják le időre az új metrókocsikat a kettes és a még építés alatt álló négyes vonalra, a közlekedési vállalat viszont azt állítja: az Alstomé a felelősség, ráadásul szerintük a Budapestre érkezett Metropolisnak rendkívül sok műszaki hibája van, ami magában hordozza egy esetleges jövőbeli baleset lehetőségét.

A Blikk mai számában megjelent állításokkal ellentétben a BKV szakemberei az elmúlt hónapokban a maximálisan elvárhatónál is több segítséget nyújtottak annak érdekében, hogy a 2-es vonalra "rendkívül sok műszaki problémával megérkezett prototípus szerelvény" megkapja végre a végleges típusengedélyt, melynek megszerzésére az Alstom mindezidáig képtelen volt - noha a magyar jogszabályokat és szabványokat már a szerződés 2006-os megkötésekor is ismernie kellett, áll a BKV mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében.

"Műszakilag nem megfelelő" szerelvények

A közlekedési vállalat szerint az Alstom a 4-es metró szerelvényeire nemhogy a végleges, de még az előzetes típusengedélyt sem szerezte be jogérvényesen, és többek között emiatt nem tudta megkezdeni mindezidáig a szerelvények legyártását.

A BKV közleményében kifejti: mára gyakorlatilag a három éve megkötött szerződés egyik lényegi eleme sem fedi le a kialakult valós helyzetet, minden határidő lejárt, sőt több szempontból megváltozott a műszaki tartalom is.

A közlekedési vállalat végezetül kiemeli: „nem áll módjában a valós helyzettől elrugaszkodott többletigényeket teljesíteni és nem hajlandó „műszakilag nem megfelelő, vagy egy esetleges jövőbeli baleset lehetőségét magában hordozó szerelvényeket akarata ellenére átvenni”.

A közlekedési vállalat összességében úgy véli: az Alstom elfogadhatatlan módon próbál nyomást gyakorolni a BKV-ra, vélhetően többletkövetelései hatékonyabb érvényese érdekében.

A bulvárlap mai számában azt állította:  a hazai bürokrácia és a munkatempó miatt a Alstom kötbérigényt nyújtott be DBR Metró Projektigazgatóságnak és a BKV-nak. Szerintük az Alstom azért tudja később elkezdeni a metrókocsik gyártását a 2-es és a 4-es metróvonalra, mert késik az engedélyezési eljárás.

Az Alstom a BKV-t okolja

„Ez értelemszerűen többletkiadást jelent a cégnek, hiszen az Alstom úgy ütemezte a terveit és erőforrásait, hogy ebben az időben a budapesti metrókocsikat fogja gyártani. Most viszont rajtuk kívülálló okok miatt nem tudnak dolgozni” – magyarázta a cég kommunikációs ügynöksége.

Piskóti Attila szerint ráadásul még az is drágítja az új szerelvényeket, hogy késésben van a 4 - es metró alagútjának építése. Így hiába szállítaná le az Alstom a kocsikat, nem állhatnának időben forgalomba, a BKV nem tudná hol tárolni, amíg nincs kész a pálya, ezért a garanciális feltételeket is újra kell írni, állítja a gyártó.

A BKV közleményében kiemeli: valamennyi kötbér és egyéb igényét időben és jogszerűen jelezte, és azokat fenn is tartja. A két cég korábban hasonló okokból már hajba kapott egymással. 

Az első Metropolis egyébként november elején áll majd forgalomba a kettes vonalon - legalábbis erről szóltak a legutóbbi ígéretek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!