A Volkswagen-csoporthoz tartozó prémium autómárka, az Audi 12 százalékkal magasabb 1,46 millió darabszámú értékesítési volument ért el 2012-ben, és ezzel továbbra is a BMW nyomában van a felsőkategóriás autómárkák piacán. A BMW 2012-ben az eladások terén szintén rekordot ért el.
Az Audi eladásai 0,8 százalékkal 110 400 darab autóra növekedtek decemberben éves bázison.
Az Egyesült Államokban a "4 karikás" cég 19 százalékkal 131 ezer autóra növelte az értékesítési volumenét tavaly, ami márkán belüli rekordnak számít. Az USA-ban a legkeresettebb modellek: az A6, az A7 Sportback, a Q7 és az A8.
A kínai eladások 30 százalékkal 405 838 darabra növekedtek 2012-ben. Az európai értékesítések a szűkülő piac ellenére - csak úgy, mint a BMW-nél - növekedtek, méghozzá 1,8 százalékkal 739 ezer autóra. Ez a Nagy-Britanniában regisztrált 7,2 százalékos eladási növekedés erősen javította az európai eredményt.
Az Audi igazgatótanácsának tagja, Luca de Meo értékelése szerint a rendkívüli eladási eredményt nagyban köszönhetik a SUV-családnak, legfőképp a Q3 modellnek.
mfor.hu